arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۸ آبان ۱۳۷۶: توافق پکن و واشنگتن برای قطع همکاری هسته‌ای چین با ایران

خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌ها تحـرك مجلـس نماینـدگان آمریکـا و بیانیه دو هزار نفر از نمایندگان پارلمان‌هاى اروپا علیه ایران، خبر بدى است و نشانه اى از شـروع فـشار جدیـد و نیـز اعـلان توافق چین و آمریکا بر سر قطع همکارى هسته‌ای چین با ایران، بر اثر فشار آمریکا در سـفر جیانگ زمین، [رییس‌جمهور چین] به آمریکا.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

در خانه بودم. وقت با مطالعه تاریخ و کار بـراى کلیـد قـرآن و اصـلاح خـاطرات گذشـت. محسن، مطالـب جنبـى خـاطرات سـال 1360 را آورد کـه خیلـى خـوب تنظـیم شـده اسـت؛ مصاحبه‌ها، نطق‌ها، پیام‌هـا، سـخنرانی‌هـا، مـوارد مـنعکس شـده در جرایـد و نیـز اظهـارات ضدانقلاب درباره من و نیز انعکاس مطالب من در رسانه‌های خارجی، در چنـد جلـد تهیـه شده که همزمان با انتشار خاطرات سال ۱۳۶۰منتشر می‌شود. قرار شد همـه اینهـا را بررسـى کنم که نمونه‌اى براى ساله اى بعد بشود.

در گزارش‌ها تحـرك مجلـس نماینـدگان آمریکـا و بیانیه دو هزار نفر از نمایندگان پارلمان‌هاى اروپا علیه ایران، خبر بدى است و نشانه اى از شـروع فـشار جدیـد و نیـز اعـلان توافق چین و آمریکا بر سر قطع همکارى هسته‌ای چین با ایران، بر اثر فشار آمریکا در سـفر جیانگ زمین، [رییس‌جمهور چین] به آمریکا. همچنین فشار جدید شوراى امنیـت [سـازمان ملل] بر عراق که به بهانه عدم همکارى عراق با کمیسیون نظارت مطرح شده و نیز خبر قطع رابطه با مریخ نورد از چند هفته پیش که گویـا در اثـر سـرماى بـیش از 50 درجـه در سـطح مریخ پیش‌آمده است؛ اوایل کار، ارتباط خوب بود.

 

 

نظرات بینندگان