arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

اين مرد 3 روز در خانه اي كه قصد داشت از آنجا دزدي كند، زنداني شده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق: دزد بدشانس سه روز در خانه اي حبس شد و در اين مدت به ناچار تخم مرغ و سيب زميني خام مي خورد.

به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري گاندي چند روز پيش از طريق مركز فوريت هاي پليسي اطلاع پيدا كردند فردي پس از ارتكاب دزدي، در محل سرقت گرفتار شده است. صاحبخانه با حضور ماموران كلانتري در محل حادثه واقع در خيابان نفت شمالي به ماموران گفت: «مدت 20 روز است كه دخترم به همراه همسر و فرزندش به مسافرت خارج از كشور رفته و خانه را به من سپرده است به همين علت، براي سركشي به منزل آنها در طبقه هفتم اين مجتمع آمدم و زماني كه به در منزل رسيدم، متوجه شدم يك نفر از داخل خانه در حال كمك خواستن است براي همين بلافاصله با 110 تماس گرفتم و موضوع را به پليس اطلاع دادم.»

ماموران براي دستگيري فرد ناشناس قصد داشتند وارد خانه شوند اما از آنجايي كه در منزل از نوع ضدسرقت بود و قفل در نيز توسط سارق تخريب شده بود و امكان باز كردن آن با كليد وجود نداشت، از آتش نشاني كمك خواستند و بالاخره در خانه باز و متهم 47ساله به نام «قاسم» دستگير شد و به دستور بازپرس شعبه 11 دادسراي ناحيه سه تهران در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي قرار گرفت.
    با آغاز تحقيقات از متهم، وي درخصوص نحوه ورود به منزل به كارآگاهان گفت: روز نهم فروردين زماني كه هوا كاملاتاريك شده بود پس از اطمينان از خالي بودن خانه، از بالاي ديوار وارد حياط مجتمع شدم و از طريق راه پله ها خود را به پشت بام ساختمان رساندم بعد وارد كانل كولر شدم و سرانجام پس از چند ساعت گرفتار شدن در داخل كانال كولر ـ بدون آنكه بدانم در چه واحد و طبقه اي قرار دارم از خانه اي سر در آوردم كه داخل آن هيچ كس نبود. بلافاصله شروع به گشتن خانه كردم و توانستم مقداري طلاو جواهرات را پيدا كنم حتي
    گاو صندوقي نيز در يكي از اتاق ها ديدم ولي هرچه تلاش كردم نتوانستم آن را باز كنم. زماني كه تصميم گرفتم از خانه خارج شوم، به سمت در رفتم و آن موقع بود كه فهميدم در ضدسرقت است براي همين قفل را شكستم تا بتوانم آن را باز كنم ولي هر كاري كردم موفق نشدم. به سمت بالكن خانه رفتم تا با استفاده از طناب همراه خودم را نجات بدهم كه متوجه شدم در طبقه هفتم قرار دادم و طول طناب نيز بسيار كوتاه است. در حالي كه چندين ساعت در خانه گرفتار شده بودم، تصميم گرفتم مقداري غذا تهيه و پس از آن، مجددا براي فرار تلاش كنم اما متوجه شدم داخل يخچال و آشپزخانه نيز هيچ غذا و آذوقه اي، به جز چند عدد سيب زميني و تخم مرغ وجود ندارد و زماني كه قصد پختن آنها را داشتم، متوجه شدم فلكه اصلي گاز اين واحد كه در داخل حياط قرار داشت بسته شده است. سرانجام پس از گذشت نزديك به يك روز كه هيچ چيزي براي خوردن پيدا نكرده بودم، مجبور به خوردن سيب زميني و تخم مرغ هاي خام شدم و در طول اين سه روز فقط سيب زميني و تخم مرغ خام خورده ام تا اينكه پس از گذشت اين مدت سرانجام توسط پليس و آتش نشاني نجات پيدا كردم.
    متهم در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در طول اين چند روز چندين بار با دوستان و برادرانم تماس گرفتم تا به كمك من بيايند اما هركدام از آنها بهانه آوردند.»
    سرهنگ كارآگاه حسين خان بابايي، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران با تاييد اين خبر گفت: «با دستگيري متهم و انجام تحقيقات مشخص شد او از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت منزل است و اعتياد شديدي به مصرف شيشه دارد و در طول سال هاي گذشته سه بار به اتهام سرقت منزل و يك بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگير شده است.»
    وي در ادامه گفت: «با حضور مالك منزل در پايگاه سوم پليس آگاهي و انجام تحقيقات مشخص شد داخل گاو صندوقي كه سارق موفق به باز كردن آن نشده بود، بيش از 50 ميليون تومان طلاو وجوه نقد قرار داشت.»
    بنابراين گزارش، متهم در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات براي افشاي ساير جرايم او ادامه دارد.
نظرات بینندگان