arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

آخرین آمار کرونا در ایران، ۹ آبان ۹۹: مجموع مبتلایان به کرونا در کشور از ۶۰۰ هزار نفر گذشت / ۳۶۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند / مجموع قربانیان به ۳۴۴۷۸ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز، هشدار یا زرد کرونا هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( نهم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۷۵۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۷۷ هزار و سه نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نظرات بینندگان