arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

انتصاب های عجیب؛ از دندانپزشک تا مدیر کل حراست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: گاف عجیب رسول پناه مدیرعامل مستعفی پرسپولیس، وزیر را بر آن داشته تا این بار کسی را بر مسند زعامت سرخ ها بنشاند که بیم در دام افتادنش توسط اهالی رسانه به مراتب کمتر از گزینه های دیگر برود!

جعفر سمیعی مدیرکل حراست وزارت ورزش جدیدترین و سوال برانگیز ترین نسخه پیچیده شده توسط سیستم دولتی برای باشگاه پرسپولیس است. باشگاهی که قرار است تا پایان پاییز به بخش خصوصی واگذار شود!

گذر از همه نام های مطرح و به اصطلاح فوتبالی تر و رسیدن به یک چهره بیگانه با فوتبال یقینا نمی تواند برای اهالی فوتبال و پرسپولیسی ها براحتی قابل هضم باشد بویژه اگر مدیریت عرب را بیاد بیاوریم که او هم از معاونت حراست همین وزارت خانه به پرسپولیس آمد اما عملکردی نا موفق و دلسرد کننده داشت.

گرچه پیش داوری در مورد موفقیت و یا عدم توفیق سمیعی در اداره پرسپولیس حرفه ای نبوده و نیست لکن تجربه نشان داده چنین انتصاب هایی ره به سعادتمندی نبرده و باعث کور شدن گره های موجود نیز می شود.

پرسپولیس به عنوان فینالبست آسیا روز های بحرانی و پر اضطرابی را طی می کند. آنها با وجود جذب نفراتی شاخص و تاثیر گذار که در رقابت‌های آسیایی عصای دست یحیی شدند ، دیگر ترابی، علی پور ، بیرانوند ، نادری ، خلیل زاده ، ربیع خواه ، انصاری و احتمالا بشار رسن را در اختیار ندارند. این ها همه حکایت از فصلی پر درد سر و سخت بزای قهرمان چهار ساله فوتبال ایران دارند. تیمی که با ثبات ترین تیم ایران و آسیا در شش سال اخیر بود اما به یکباره با کوچ ستاره هایش مواجه شده و نگرانی های زیادی برای هواداران پرشمارش بوجود آورده است.

رسول پناه مدیر قبلی پرسپولیس یک دندانپزشک بود! او همچنین عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و کاندید نمایندگی مجلس در دوره هشتم نیز بوده است. حضور چنین چهره ای برغم هیچ پیش زمینه ورزشی سوالی بود که همواره در ذهن فوتبالی ها نقش بسته است. فایل صوتی و تصویری پخش شده از او اما نشان داد نه تنها در ورزش که در سیاست هم چندان پخته و کار بلد نیست.

حالا نوبت به سمیعی مدیر حراست وزارت ورزش رسیده تا در مسیر رسیدن به قهرمانی آسیا و تکرار عناوین نخست در لیگ نفر اول اردوی سرخ ها باشد. این انتخاب گرچه ورزشی نبوده و نیست اما با خود پیام مهمی دارد؛ اینکه دولت به هیچ وجه قصد دست کشیدن از مدیریت پرسپولیس و همینطور استقلال را ندارد! آنها علیرغم وعده های فراوان حاضر نیستند حتی به صورت مقطعی و آزمایشی اداره این تیم ها را در اختیار پیشکسوتان و چهره های شاخص و فوتبالی قرار دهند! با چنین رویکردی آیا می توان منتظر پایان پاییز و خصوصی شدن سرخآبی ها بود؟!

نظرات بینندگان