arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

پولیتیکو: دولت ترامپ در صورت پیروزی شمار زیادی را از کابینه حذف می‌کند

به گزارش «پولیتیکو»، دونالد ترامپ و دستیاران ارشد وی در حال برنامه‌ریزی برای اعمال اصلاحات اساسی در کابینه در صورت پیروزی در انتخابات دومین دوره هستند تا برخی مقامات تاثیرگذار در بخشهای بهداشتی و امنیتی را که از نظر رئیس جمهور آمریکا رفتار ناخوشایند دارند و یا ناسپاسی و از دستورات وی سرکشی می کنند را از کابینه اخراج کند. این تغییر به معنای پاکسازی کابینه از هر عضوی است که با رئیس جمهور به مخالفت پرداخته‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ قصد دارد در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر پیروز شد مقامات درمانی و اطلاعاتی که با وی مخالفت‌های زیادی کرده‌اند را از فهرست کابینه جدید خود خارج کند.

به گزارش تسنیم، کاخ سفید در حال بررسی اخراج برخی از اعضای کابینه در صورت پیروزی در دوره دوم است که از نظر ترامپ به او خیانت کرده اند. این افراد از تحقیقاتی که وی خواسته است سر باز زده‌اند و یا با وی در مورد مدیریت ویروس کرونا مخالفت کرده‌اند.

به گزارش «پولیتیکو»، دونالد ترامپ و دستیاران ارشد وی در حال برنامه‌ریزی برای اعمال اصلاحات اساسی در کابینه در صورت پیروزی در انتخابات دومین دوره هستند تا برخی مقامات تاثیرگذار در بخشهای بهداشتی و امنیتی را که از نظر رئیس جمهور آمریکا رفتار ناخوشایند دارند و یا ناسپاسی و از دستورات وی سرکشی می کنند را از کابینه اخراج کند.

این تغییر به معنای پاکسازی کابینه از هر عضوی است که با رئیس جمهور به مخالفت پرداخته‌، از انجام تحقیقاتی که ترامپ خواسته امتناع ورزیده و یا از وی خواسته که برخورد متفاوت و جدی‌تری در واجهه با ویروس کرونا از خود نشان بدهد.

مشاوران کاخ سفید می گویند با توجه به ناامیدی ترامپ از عملکرد اسپر، هاسپل و ورای احتمال دارد ترامپ آنها را تقریباً با سرعتی همانند برخوردی که با سشنز داشت، اخراج کند.

این تغییر کابینه به این معنی است که ممکن است تغییرات سریعی در تعدادی از آژانس‍های کلیدی رخ دهد. از این رو در حوزه بهداشتی، دولت می تواند با خروج اشخاصی مانند الکس آذر ، دبیر HHS ، رابرت ردفیلد، رئیس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ، فرانسیس کولینز‌، رئیس موسسه ملی بهداشت و سیما ورما، رئیس مراکز خدمات پزشکی و داروئی مواجه شود.

به گفته دو جمهوریخواه نزدیک به کاخ سفید، در حال حاضر کاخ سفید و مقامات دولتی شروع به بررسی اسامی کارشناسان حوزه بهداشتی کرده‌اند و این می توانند تاثیر زیادی در واکنش دولت بر موضوع همه‌گیری ویروس کرونا و نظارت بر سیستم بیمه درمانی داشته باشد.

علاوه بر این ترامپ در حال بررسی اعمال تغییرات در بخشهای مدیریتی نظیر «اف‌بی‌آی»، «سی‌آی‌اِی» و «پنتاگون» است، زیرا از آنچه که به نظر او بی میلی به تحقیق در مورد موضوعات مورد علاقه وی است و اسمش را «دولت عمیق» مینامد، بسیار دلخور است.

این اولین باری نیست که ترامپ به سرعت پس از انتخابات با روسای آژانس‎های بلند پایه آمریکا را برکنار می کند.

نظرات بینندگان