arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

گاردین: سرمایه دار یهودی ۲۵۰ میلیون دلار به ترامپ کمک کرده است

براساس گزارش روزنامه گاردین شیلدون ادلسون میلیاردر یهودی تاکنون و در جریان برگزاری رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ مبلغی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار به کمپین حمایت از دونالد ترامپ کمک مالی کرده است. براساس این گزارش که به نقل از دو منبع در حزب جمهوری خواه آمریکا تهیه شده است، «شیلدون ادلسون» ۸۷ ساله و همسر او «مریام» زاده اراضی اشغالی تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از ترامپ برای پیروزی در انتخابات ایالات متحده آمریکا هزینه کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس گزارش روزنامه گاردین شیلدون ادلسون میلیاردر یهودی تاکنون و در جریان برگزاری رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ مبلغی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار به کمپین حمایت از دونالد ترامپ کمک مالی کرده است.

به گزارش  تسنیم، روزنامه انگلیسی «گاردین» با انتشار گزارشی از کمک مالی سرسام آور یک سرمایه دار یهودی معروف به سلطان کازینوها به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2020 پرده برداشت.

براساس این گزارش که به نقل از دو منبع در حزب جمهوری خواه آمریکا تهیه شده است،«شیلدون ادلسون» 87 ساله و همسر او «مریام» زاده اراضی اشغالی تاکنون 250 میلیون دلار برای حمایت از ترامپ برای پیروزی در انتخابات ایالات متحده آمریکا هزینه کرده اند.

این دو در ماه اکتبر 2020 نیز جمعا مبلغی به ارزش 183 میلون دلار به ترامپ هدیه کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در تابستان امسال هم ادلسون و همسرش در حمایت از کمپین حمایت از آمریکا 75 میلیون دلار کمک مالی کرده بودند.ادلسون پیشتر جو بایدن را برای رهبری سیستم سیاسی آمریکا بسیار ضعیف توصیفکرده بود.

بنابر گزارش گاردین در خلال سال های گذشته ادلسون و همسرش با ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا دیدار کرده بودند و در جریان آن بر لزوم حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

طبق بر آوردهای به عمل آمده از سوی مجله اقتصادی «فوبز» دارایی های ادلسون 32 میلیارد دلار تخمین زده شده است.او از بزرگترین حامیان مالی جریانات یهودی وابسته به جمهوری خواهان آمریکا است.

نظرات بینندگان