arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اطمینان ظریف از حضور نیروهای تروریستی در میانه درگیری‌های قره باغ / وعده ترامپ برای هفته‌های آشوب زده پس از انتخابات آمریکا / ترامپ در اندیشه اعلام پیروزی زودهنگام / جزئیات محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ از ظهر دوشنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اطمینان ظریف از حضور نیروهای تروریستی در میانه درگیری‌های قره باغ / وعده ترامپ برای هفته‌های آشوب زده پس از انتخابات آمریکا / ترامپ در اندیشه اعلام پیروزی زودهنگام / جزئیات محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ از ظهر دوشنبه

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

اطمینان ظریف از حضور نیروهای تروریستی در میانه درگیری‌های قره باغ: محمد جواد ظریف در خصوص ناامنی‌های ناشی از انتقال تروریست‌ها به ویژه بقایای داعش به منطقه قره باغ و رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی برای مقابله با آنان، با تایید حضور تروریست‌های تکفیری و احتمال حضور صهیونیست‌ها در این منطقه، تاکید کرد: درباره نیروهای تروریستی تقریبا مطمئنیم که آنان در میانه درگیری‌ها حاضر بودند و ما حتما تاکید کردیم که این اقدام به صلاح هیچ کس نیست.

محسن هاشمی: کشته های کرونا از تلفات انقلاب و جنگ بیشتر شده: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلفات کرونا در هشت ماهه نخست سال جاری در تهران، از میزان ماه های اوج انقلاب اسلامی بیشتر بوده‌است و متاسفانه برخلاف موج نخست و دوم کرونا که پس از اوج گیری دچار کاهش شد، موج سوم که مهرماه آغاز شد در آبان تشدید شده‌است و اگر اقدام موثری برای مهار آن انجام نشود، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر شود.

دانشگاه استنفورد: ۱۸ تجمع انتخاباتی ترامپ ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند: مطالعه جدید دانشگاه «استنفورد» نشان داده که ۱۸ تجمع انتخاباتی ترامپ به ابتلای بیش از ۳۰ هزار نفر به کرونا و ۷۰۰ فوتی منجر شده است. نویسندگان این تحقیق، با توجه به نتایج، بر اهمیت توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های مقامات بهداشت و درمان عمومی تاکید کردند و گفتند جوامعی که در آن‌ها تجمعات ترامپ برگزار شد، هزینه انسانی گزافی را پرداخت کردند.

جزئیات محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ از ظهر دوشنبه: وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از ساعت ۱۲ فردا خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از/به ۲۵ مرکز استان‌های قرمز کرونایی ممنوع است.حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی و رییس کمیته‌ی امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد. مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.  اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها آغاز و به‌صورت یکپارچه، ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌گردد.

وعده ترامپ برای هفته‌های آشوب زده پس از انتخابات آمریکا: دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت «پنسیلوانیا» از بروز ناآرامی و هرج و مرج پس از انتخابات روز سه شنبه 13 آبان خبر داد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه به طرفداران خود در «وست نیوتون» در ایالت پنسیلوانیا گفت که ممکن است مجبور شوند چند هفته منتظر نتیجه انتخابات باشند. دونالد ترامپ در ادامه افزود:«سوم نوامبر (سه شنبه 13 آبان) می‌آید و می‌رود و ما متوجه نخواهیم شد (چه کسی پیروز انتخابات است). در کشورمان شاهد هرج و مرج و آشوب خواهید بود.»

ترامپ در اندیشه اعلام پیروزی زودهنگام: به گزارش پایگاه خبری اسرائیلی «آکسیوس»، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رای‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند. این پایگاه اعلام کرده که ترامپ طی هفته‌های گذشته جزئیات این سناریوی خود را به صورت خصوصی گفته و اعلام کرده قصد دارد در شبی که انتخابات برگزار میشود به صحنه بیاید و پیروزی خود را اعلام کند.

بایدن: به هرج و مرج ترامپ پایان می‌دهم: «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر قول داد که به بحرانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور ایجاد کرده پایان دهد. وی در این پیام توئیتری نوشت: «من به شما این را قول می‌دهم که به هرج و مرج ترامپ پایان داده و این بحران را خاتمه ‌بخشم.»

۴۳۴ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۸۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید. وی همچنین درباره استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

درخواست جمهوری خواهان از دادگاه: ۱۰۰ هزار رای در تگزاس را باطل کنید: جمهوری خواهان در تگزاس از قاضی فدرال خواسته اند که ۱۰۰ هزار رای را در شهرستان هریس باطل اعلام کند. لازم به ذکر است که این اتفاق می‌تاند به دلیل تعداد آرای در تگزاس زیاد است و هم جمهوری خواهان می‌توانند پس از چند دهه این ایالت را فتح کنند.

نظرات بینندگان