arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

ان بی سی: کاخ سفید از امروز در یک حصار بلند محصور می‌شود

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد انتظامی گفت از دوشنبه کاخ سفید تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد. همچنین به گفته مقامات پلیس مترو، ۲۵۰ نفر از نیروهای گارد ملی نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد انتظامی گفت از دوشنبه کاخ سفید تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، جف بنت شامگاه یکشنبه در صحفه توئیتر خود از قرار گرفتن کاخ سفید در یک حصار بلند و عبور ناپذیر قرار می‌گیرد.

این حصارها مجتمع‌های کاخ سفید، دفتر بیضی و میدان لافایت را دربر می‌گیرد.

همچنین به گفته مقامات پلیس مترو، ۲۵۰ نفر از نیروهای گارد ملی نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

وضعیت دو قطبی شدید ایجاد شده در جامعه آمریکا که گفتمان و عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی این کشور نقش زیادی در شکل‌گیری آن داشته است، نگرانی‌های زیادی را درباره وضعیت این کشور پس از انتخابات ایجاد کرده است.

پیش از این و در پی موج اعتراض ضد نابرابری نژادی، بخشی از کاخ سفید با حصارهای فلزی، تحت محافظت قرار گرفت.

وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما در واکنش به این خبر گفت: پریشان‌کننده‌ترین توئیت روز. روز سه‌شنبه به جهان نشان دهیم که ما اینگونه نیستیم. به بایدن و هریس رای بدهید.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان به پایان می‌رسد و پس از آن باید منتظر اعلام نتایج بود. یک مقام ستاد انتخاباتی ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد ترامپ با اعلام بخشی از آرای ایالت‌ها، در شامگاه سه‌شنبه اعلام پیروزی خواهد کرد.

این موضوع باعث واکنش‌های متعددی شد. جو بایدن نامزد دموکرات گفت اجازه نمی‌دهند ترامپ دست به چنین کاری بزنند و نمی‌گذارند او انتخابات را بدزد.

استفان والت استاد دانشگاه هاروارد هم در واکنش به این خبر اظهار کرد: در حال حاضر ، تنها مهم‌ترین تفاوت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این است که اولی‌ها معتقدند باید همه آرا قانونی شمارش شود، و دومی‌ها همه تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام می‌دهند.

ترامپ البته این موضوع را رد کرد اما گفت که با اتمام انتخابات بلافاصله با وکلایش در تعامل قرار خواهد گرفت.
روز گذشته هم او سخن از حمایت دیوان عالی آمریکا برای پیروزی خود به میان آورده بود.

نظرات بینندگان