arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

مرزهای خسروی و پرویزخان فعال است

فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برای انجام مبادلات مرزی فعال است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برای انجام مبادلات مرزی فعال است.

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرزها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

وی اظهارداشت: هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

او گفت: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون این مرز به عنوان قلب تپنده صادرات ایران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان فعالیت می کند و یک روز هم تعطیل نشده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اضافه کرد: همچنین تردد مسافران به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می شود و نمایندگان بهداشت در ۲ طرف مرز نسبت به پایش مسافران اقدام می کنند.

تاتار ادامه داد: از مرز رسمی خسروی تنها افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی مجاز به تردد به عراق و یا ورود به کشور هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۳۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی بیماران بستری گفت: حدود ۳۰۰ بیمار جدید مربوط به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون هزار و ۱۲۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۵۷ نفر از آنان دارای حال نامساعد بوده و در بخش آی‌سی‌یو مراقبت می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در شبانه‌روز گذشته در استان ۱۱۷ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۵۳ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰ نفر در استان اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر در کنگاور، ۲نفر در گیلانغرب، یک نفر در اسلام آبادغرب، یک نفر جوانرود و یک نفر در دالاهو جان خود را از دست دادند.

محمدی، مجموع جان باختگان استان از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون را ۹۰۸ نفر اعلام کرد.

نظرات بینندگان