arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

ضبط مرسدس بنز قاچاق و جریمه ۱۹ میلیاردی متهم پرونده

سرپرست اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از حکم ۱۹ میلیارد ریالی و ضبط خودرو برای عامل قاچاق مرسدس بنز خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از حکم ۱۹ میلیارد ریالی و ضبط خودرو برای عامل قاچاق مرسدس بنز خبر داد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، غلامرضا سالاری سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: مامورین نیروی انتظامی، یک دستگاه خودروی مرسدس بنز گذر موقت را که به طرز مشکوکی در سطح شهر شیراز تردد می کرد، متوقف کردند.

وی افزود: خودروی مذکور فاقد مدارک و اسناد قانونی بوده که برای بررسی های بیشتر، خودرو توقیف و پرونده ای نیز در این رابطه تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: مالک خودروی بنز طی بازجویی های اولیه، هرگونه تخلف در این رابطه را انکار کرد و این در حالی بود که طی تحقیقات انجام شده در شعبه مشخص شد که علی رغم گذشت مدت زمان زیادی از منقضی شدن پلاک تردد خودرو، مجوز آن تمدید نشده و به طور غیرقانونی در سطح شهر در حال تردد بوده است.

سالاری با بیان اینکه خوردوهای وارداتی باید با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شود و در غیر اینصورت قاچاق تلقی می شود، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط خودروی بنز به نفع دولت و جریمه ۱۹ میلیارد ریالی برای مالک آن صادر کرد.

نظرات بینندگان