arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

گل محمدی نامزد بهترین مربی لیگ قهرمانان آسیا

سرمربی پرسپولیس نامزد کسب عنوان بهترین سرمربی لیگ قهرمانان آسیا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی پرسپولیس نامزد کسب عنوان بهترین سرمربی لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامزدهای بهترین سرمربی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده است و در این بین نام سرمربی پرسپولیس نیز دیده می‌شود. 

یحیی گل محمدی - پرسپولیس

جایگزین یکی از موفق ترین سرمربیان باشگاهی در این تیم شده است. حضور در پرسپولیس به اندازه کافی برای هر کس یک کار دلهره آور است و به دنبال حضور کوتاه مدت گابریل کالدرون ، یحیی گل محمدی، مدافع سابق وظیفه داشت این باشگاه را به اوج بی سابقه ای که زیر نظر برانکو ایوانکوویچ ثبت شد، برگرداند. 

این مربی ۴۹ ساله در دهه ۱۹۹۰ به مدت چهار سال بازیکن پرسپولیس بود و مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۲-۱۳ این تیم را هدایت کرد ، اما این بار او به تیمی می رسید که سه عنوان پیاپی لیگ ایران را به دست آورده بود و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا  و دیدار نهایی در سال ۲۰۱۸ رسیده بود.

یک شروع ضعیف برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ باعث شد پرسپولیس از دو بازی در ماه فوریه یک امتیاز کسب کند ، اما یک فرم قوی پس از شروع دوباره بازی ها  باعث شد که آنها چهارمین قهرمانی داخلی خود را در ماه ژوئیه به دست آورند و با وجود از دست دادن بازیکنان اصلی یعنی علی علیپور و علیرضا بیرانوند پیشرفت خود را ادامه دهد.

فرم پرسپولیس در گروه C لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ پس از شروع مجدد با سه پیروزی ، یک شکست ، سه کلین شیت ، شش گل زده و فقط یک گل خورده ادامه یافت. یک پنالتی توسط المعز علی که به الدحیل کمک کرد تا یک بر صفر پیروز شود ، نتیجه ای که تاکنون تنها شکست پرسپولیس در این رقابت است.

آنها در ادامه با گل ۳ امتیازی عیسی آل کثیر السد قطر را شکست دادند. سپس پیروزی پنجم و چهارمین کلین شیت را در پیروزی ۲-۰ در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پاختاکور به دست آوردند. در نیمه نهایی مقابل النصر به ضربات پنالتی نیاز بود اما گل محمدی در نهایت مردان خود را به دومین فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ خود راهنمایی کرد.

همچنین روی ویتوریا سرمربی النصر عربستان در کنار سرمربی پاختاکور و الاهلی عربستان نیز دیگر نامزدهای بهترین سرمربی لیگ قهرمانان آسیا هستند. 

نظرات بینندگان