arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

چه شد که آیت الله مکارم شیرازی، روحانی شد؟

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر تاثیرات دبیران و معلمان بر یک فرد تصریح کرد: من نه پدرم روحانی است و نه در فامیل فرد روحانی داشتیم، یک دبیر شیمی در دوران دبیرستان داشتم که باعث شد به این خط بیایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: باید بپذیریم که مساله دانشگاه ها مشکلاتی دارد که یک شبه حل نمی شود، باید بدون سر و صدا و ایجاد تنش کارهای دانشگاهی اجرا شود.

به گزارش انتخاب؛ آیت الله مکارم شیرازی عصر روز سه شنبه در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار قم با بیان اینکه اگر ایمان به خدا و معاد باشد بقیه کارها درست می شود، تصریح کرد: علوم انسانی راه نفوذ فرهنگ دشمن در کشور ما بوده و هست و این یک کانال وسیعی برای نفوذ است بنابراین هر چه کار کنیم بجاست، یکی از جاهای حفظ و تخریب علوم انسانی دانشگاه است.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد که در برخی از شهرستان ها رفته مردم می گویند ای کاش نیامده بود که بافت شهر ما را خراب کرده است، باید مراقبت کرد.
این مرجع تقلید ادامه داد: باید بپذیریم که مساله دانشگاه ها مشکلاتی دارد که یک شبه حل نمی شود، باید بدون سر و صدا و ایجاد تنش کارهای دانشگاهی اجرا شود.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر تاثیرات دبیران و معلمان بر یک فرد تصریح کرد: من نه پدرم روحانی است و نه در فامیل فرد روحانی داشتیم، یک دبیر شیمی در دوران دبیرستان داشتم که باعث شد به این خط بیایم.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید افرادی پرورش پیدا کنند که سرمایه هایی برای انقلاب باشند.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه ما وارث میراث شومی از دوران طاغوت هستیم، تصریح کرد: ایجاد تحول یک شبه نمی شود، در دوران انقلاب هم یا گرفتار مسایل نظامی و یا سیاسی بودیم و خیلی به مسایل فرهنگی نرسیدیم.
وی با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسایل سیاسی می شود همانطور که در آندولوس اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانند مسایل فرهنگی را تخریب کنند موفق می شوند امروز هم با رسانه هایی که درست کردند اصرار دارند جنبه های اخلاقی را ویران کنند تا به مقاصد خود برسند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان به تخریب اعتقادات و اخلاق امید بستند و از این دو می خواهند نتیجه بگیرند، گفت: در هر کجا بیداری اسلامی پیدا شد یک دشمنی برای امریکا و اسراییل درست می شود و بنابراین اصرار دارند که مسایل اعتقادی و اخلاقی را تخریب کنند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: بسیاری از مسایل اقتصادی به خاطر تخریب اعتقادات اتفاق می افتد.
وی گفت: کسی که اعتماد بر ذات پروردگار کند کمکش می کند و تنهایش نمی گذارد، ما وقتی با خدا باشیم تنها نیستیم، خداوند با چهار تار عنکبوت پیامبر خود را از مرگ نجات داد و امروز بیش از یک میلیارد و 400 هزار نفر پیرو ایشان هستند.

نظرات بینندگان