arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

سندرز: دولت ترامپ به جای مقابله با کرونا به ادعاهای تقلب می‌پردازد / جای تاسف است که دولت بایدن نمی‌توانند به این زودی‌ها امور کشور را بدست بگیرند

سندرز سناتور دموکرات آمریکا در پیام توییتری نوشت: دولت ترامپ به جای مقابله با بیماری همه گیری کرونا که منجر به فوت بیش از ۲۴۲ هزار آمریکایی شده است، آخرین روزهای حضور خود در دفتر را برای مبارزه با یک ادعای جعلی "تقلب" در انتخابات که وجود ندارد، می‌پردازد. سندرز افزود: بسیار جای تاسف است که دولت بایدن و هریس نمی‌توانند به این زودی‌ها امور کشور را بدست بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت جمعه گفت: دولت ترامپ در روزهای باقی مانده به جای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به ادعاهای جعلی تقلب در انتخابات که وجود خارجی ندارد، می‌پردازد.

به گزارش ایرنا، سندرز سناتور دموکرات آمریکا در پیام توییتری نوشت: دولت ترامپ به جای مقابله با بیماری همه گیری کرونا که منجر به فوت بیش از ۲۴۲ هزار آمریکایی شده است، آخرین روزهای حضور خود در دفتر را برای مبارزه با یک ادعای جعلی "تقلب" در انتخابات که وجود ندارد، می‌پردازد.

سندرز افزود: بسیار جای تاسف است که دولت بایدن و هریس نمی‌توانند به این زودی‌ها امور کشور را بدست بگیرند.

وی در توصیف شرایط کرونایی آمریکا نوشت: شیوع همه گیری در حال افزایش است و ده ها میلیون آمریکایی با ویرانی اقتصادی روبه رو هستند. مجلس سنا باید یک بسته محرک مالی را تصویب کند که دو هزار دلار در ماه برای طبقه کارگر، ۶۰۰ دلار در هفته را برای بیکاران فراهم کند و بهداشت عمومی را برای همه گسترش دهد.

سندرز در پیام توییتری خاطر نشان کرد که بیش از ۱۱۶ هزار آمریکایی در جنگ جهانی اول، ۵۸ هزار نفر در جنگ ویتنام، ۳۶ هزار نفر در جنگ کره و ۲۴۲ هزار آمریکایی در شیوع ویروس کرونا کشته شده‌اند.

سناتور دموکرات با تاکید بر خطرناک بودن کرونا نوشت: بیماری همه گیر کووید ۱۹ یک فاجعه انسانی است، لطفا ماسک بزنید.

به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، سندرز هفته گذشته گفت اگر بایدن از وی درخواست کند تصدی وزارت کار آمریکا را برعهده خواهد گرفت.

سندرز در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان گفت: می‌خواهم چه در سنا یا در دولت بایدن برای حمایت از خانواده‌های کارگری این کشور که تحت فشار شدید هستند، هر کاری انجام بدهم.

گروهی از ترقیخواهان تلاش می‌کنند تا برای پیشبرد سیاست‌های جناح چپ حزب دموکرات سندرز را به کابینه بایدن بفرستند.

سندرز در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اما موفقیتی کسب نکرد. با این حال، وی توانست هواداران زیادی برای خود پیدا کند.

احتمال می‌رود که نامزدی سندرز برای وزارت کار با مخالفت شدید جمهوریخواهان مواجه شود.

نظرات بینندگان