arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / شهادت سه مرزبان ایرانی در درگیری با عناصر ضد انقلاب / حس و حال پس از تزریق واکسن کرونا "فایزر" چیست؟ / بارش برف و باران در محور های ١٠ استان کشور / حریرچی: ابتلا و تلفات کرونا تا ۲ هفته آینده ۲ برابر می‌شود / ترامپ: دو یا سه هفته دیگر می‌توانم انتخابات را به نفع خود تغییر دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / شهادت سه مرزبان ایرانی در درگیری با عناصر ضد انقلاب / حس و حال پس از تزریق واکسن کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ترامپ: دو یا سه هفته دیگر می‌توانم انتخابات را به نفع خود تغییر دهم: دونالد ترامپ دیروز جمعه با تکرار ادعای وجود تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و امید به تغییر نتایج انتخابات به نفع وی گفت: هرگز علیه من شرط بندی نکنید. رییس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد که از طریق دادخواست‌های حقوقی می‌تواند آرای میشیگان و پنسیلوانیا را نیز بدست آورد. وی به واشنگتن اگزمایر گفت: معتقد است دو یا سه هفته دیگر می‌تواند انتخابات را به نفع خود تغییر دهد

وزارت بهداشت: کیت ایرانی آزمایش تشخیصی سریع کرونا ساخته شد: مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرکت های دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت کیت آزمایش تشخیصی سریع کرونا شدند که موفقیت بزرگی برای کشور محسوب می شود. دکتر حسین وطن پور اظهار داشت: پیگیر اخذ مجوز از مبادی ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی هستیم تا این فناوری پیشرفته نیز وارد بازار داخل شود.

بارش برف و باران در محور های ١٠ استان: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محور های ١٠ استان خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور گفت: هم اکنون ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده آب اسک سنگین گزارش شده است. تردد در محورهای چالوس و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت نیز درهر دو مسیر رفت و برگشت روان است.

شهادت سه مرزبان ایرانی در درگیری با عناصر ضد انقلاب: سه نفر از مرزبانان کشور در پی تجاوز عناصر مسلح ضدانقلاب به مرزهای شمال غرب کشور، به شهادت رسیدند. عناصر مسلح ضد انقلاب در حوزه گروهان مرزی "تکور" در استان آذربایجان غربی امروز حدود ساعت 13:50با تعدادی از عوامل مرزبانی  به صورت مسلحانه درگیر شدند که با اعزام عوامل کمکی به منطقه و با مقاومت نیروهای جان بر کف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست ها از نفوذ آنان به خاک کشورمان جلوگیری به عمل آمد.

حریرچی: ابتلا و تلفات کرونا تا ۲ هفته آینده ۲ برابر می‌شود: معاون کل وزیر بهداشت گفت: همانطور که می دانیم ما روزانه سه هزار مورد بستری داریم و امروز بیش از یازده هزار مورد شناسایی جدید داشتیم. طبق پیش بینی سایت آمریکایی(IHME) که پیش بینی های آمریکا بر مبنای آن انجام می شود افزایش مرگ و میر تا نزدیک دو برابر در دوهفته آینده برای ایران را پیش بینی کرده است که امیدواریم اتفاق نیفتد.

حس و حال پس از تزریق واکسن کرونا "فایزر" چیست؟: نخستین داوطلبانی که واکسن کرونای شرکت "فایزر" را دریافت کرده‌اند اکنون در حال بیان بازخوردهای خود در مورد این واکسن هستند. شرکت در آزمایش بالینی کور یک واکسن می‌تواند لحظات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد، خصوصاً اگر عوارض جانبی آن(صرف نظر از اینکه از دارو یا اثر دارونما ایجاد شده باشد) شدید باشد. برخی از نخستین داوطلبانی که واکسن کووید-۱۹ شرکت "فایزر"(Pfizer) را تزریق کرده‌اند، در حال به اشتراک گذاشتن تجربیات خود هستند و اثرات این واکسن را با خماری و گیجی شدید مقایسه کرده‌اند. آنها عوارض جانبی دریافت این واکسن را همراه با سردرد، تب و درد عضلانی بسیار شبیه به از بعد از مصرف مشروبات الکلی توصیف می‌کنند.

۱۱۷۳۷ ابتلا و ۴۶۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۶۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وزارت بهداشت: هرگونه جابه‌جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا ممنوع است: علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی روز‌های اخیر و در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرعامل راه‌آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع اجتناب از هرگونه جابه‌جایی مسافر، به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا اعلام کرد.

جهانپور: ۵ واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته‌اند: سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی نوشت: تا این لحظه ۵ واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای واکسن کووید١٩ سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته‌اند.

واکسن فایزر ممکن است به دمای منفی ۷۰ درجه نیاز نداشته باشد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی «فایزر» و شرکت آلمانی «بایونتک» ممکن است نیازی به نگهداری در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نداشته باشد و در دمای معمول یخچال ثابت بماند.

 

نظرات بینندگان