arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹

آیفون تاشو در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود؟

از زمانی که سامسونگ گلکسی فولد را تولید و به بازار عرضه کرد، گمانه زنی‌ها این بود که اپل در حال کار بر روی یک رقیب تاشو آیفون است و اکنون گمانه زنی‌هایی جدید درباره این محصول مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از زمانی که سامسونگ گلکسی فولد را تولید و به بازار عرضه کرد، گمانه زنی‌ها این بود که اپل در حال کار بر روی یک رقیب تاشو آیفون است و اکنون گمانه زنی‌هایی جدید درباره این محصول مطرح شده است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ما قبلاً دیده ایم که اپل چند حق ثبت اختراع دستگاه تاشو را گرفته است (۱، ۲، ۳)، اما حق اختراع به تنهایی نشان دهنده این نیست که یک محصول پدید خواهد آمد.

آیفون تاشو
اکنون برخی گمانه زنی‌های جدید مدعی شدشه اند که اپل در حال ارسال نمونه تلفن‌های تاشو از تامین کنندگان چینی خود از جمله فاکسکان و نیو نیکو است. گزارش شده است که اپل در حال ارزیابی استفاده از نمایشگر‌های OLED یا microLED برای دستگاه تاشو خود است. این تصمیم روند تولید دستگاه تاشو را به شدت تغییر خواهد داد، زیرا microLED یک فناوری صفحه نمایش است که به تازگی در حال ظهور است و از روشنایی، اشباع و بهره وری بالاتری برخوردار است.

آیفون

گفته می‌شود تا آن زمان، اپل وارد مرحله آزمایش دستگاه‌های دارای صفحه نمایش تاشو، به ویژه صفحات نمایشگر و لولا‌ها می‌شود. طبق گزارشات، سامسونگ با توجه به زنجیره تأمین، صفحه نمایش را ارائه می‌دهد و لولا‌ها بیشتر از نیو نیکو تهیه می‌شوند و توسط فاکسکان مونتاژ می‌شوند.

گزارش شده است که لولا‌ها برای بیش از ۱۰۰ هزار عمل طراحی می‌شوند و نیونیکو جدید، همان شرکتی است که اپل برای تولید لولا برای مک بوک‌ها با آن همکاری کرده است و اکنون این لولا‌ها را برای یک آیفون تاشو تولید می‌کند.

گوشی

در گذشته تعداد تست‌های تاشو برای لپ تاپ حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار مورد بود. با این حال، آزمایش تلفن‌های همراه به بیش از ۱۰۰ هزار بار زمان نیاز دارد و مشخصات دقیق‌تر است. به طور کلی انتظار می‌رود که اولین آیفون تاشو از بلبرینگ استفاده کند و به انرژی تحقیق و توسعه تولیدکنندگان تایوانی مانند Nippon که در گذشته همکاری بالایی با اپل در زمینه نوت بوک داشته است، تکیه کند، همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد در سپتامبر ۲۰۲۲ آیفون جدید تاشو را عرضه کند.

نظرات بینندگان