arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

تایید مصوبه مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی توسط شورای نگهبان

شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تایید کرد. مصوبه قبلی مجلس در این باره، با 2 ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود؛ نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته خود، هر دو ایراد را رفع کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تأیید کرد.

به گزارش انتخاب، شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تایید کرد.

مصوبه قبلی مجلس در این باره، با 2 ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود؛ ایراد اول عدم روشن بودن مشمولان طرح و ایراد دوم مربوط به اصل 75 قانون اساسی و عدم تأمین منابع مالی لازم و بار مالی آن برای دولت بود که نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته خود، هر دو ایراد را رفع کردند.

براساس این طرح، دولت مکلف است به‌منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به‌ویژه خانوارهای کم‌برخوردار، از ابتدای 6 ماه دوم سال 99 به‌صورت ماهانه تا پایان اسفندماه نسبت به تأمین پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی‌شده در طرح معیشتی خانوار (افراد مشمول ردیف31 جدول تبصره 14 قانون بودجه سال 99 کل کشور) به‌تعداد حداقل 60 میلیون نفر از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به‌مبلغ یک‌میلیون و 200 هزار ریال برای هریک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد به‌مبلغ 600هزار ریال برای هریک از افراد سایر دهک‌های مشمول فوق‌الذکر اقدام نماید.

نظرات بینندگان