arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

پمپئو: به اعمال تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهیم داد

در حالی که دولت ترامپ روزهای پایانی خود را طی می‌کند، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که در مواجهه با ایران، ایالات متحده تمام گزینه‌ها را بر روی میز در اختیار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که دولت ترامپ روزهای پایانی خود را طی می‌کند، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که در مواجهه با ایران، ایالات متحده تمام گزینه‌ها را بر روی میز در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در گفت‌وگویی با اورشلیم پست در پاسخ به این سوال که آیا در مواجهه با ایران تمامی گزینه‌ها بر روی میز قرار دارد یا نه، گفت: البته‌. دولت در این چهار سال کاملا در این زمینه شفاف بوده است. دلیلی هم ندارد که این مسئله امروز یا فردا تغییر کند. ازریابی من این است که ما بسیار موفق بوده‌ایم و تاریخ این مسئله را بازتاب خواهد داد. من زمانی که اولین بار کمپین فشار حداکثری را آغاز کردیم به خاطر دارم. ما از برجام خارج شده بودیم و جهان می‌گفت که کارمان جواب نمی‌دهد. می‌گفت که تحریم‌های آمریکا به تنهایی جواب نخواهند داد.
وی مدعی شد: تحریم‌ها به طرز چشم‌گیری ظرفیت‌های ایران برای آسیب‌رسانی به جهان را کاهش داده‌اند. همانطور که از غنی‌سازی مداوم‌شان مشخص است، آن‌ها همچنان فعال هستند و اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دادند را تغییر نداده‌اند.
پمپئو مدعی شد: مسیری که ترامپ انتخاب کرده، ایران را از دسترسی به منابع لازم برای به خطر انداختن اسرائیل و خاورمیانه منع کرده است.
وی ادامه داد: ترامپ کارهای مختلفی انجام داده است. وی پول را از آن‌ها منع کرده است‌.‌ این پیامی قوی به خاورمیانه فرستاد که پیمان ابراهیم را تسهیل کرد.
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه این دولت آمریکا ائتلافی قوی علیه ایران ایجاد کرده مدعی شد که واشنگتن به اعمال تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان