arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

سندرز: حزب جمهوری‌خواه دیگر به یک «فرقه» تنزل پیدا کرده است

در ادامه تنش‌های لفظی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برنی سندرز روز جمعه در پیامی توئیتری با انتقاد از سکوت جمهوری‌خواهان در قبال اظهارات ترامپ که کل نظام انتخاباتی آمریکا را زیر سؤال برده است، اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه تبدیل به یک «فرقه» شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد از سکوت اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه در قبال اظهارات ترامپ که مشکلات نظام انتخاباتی آمریکا را نمایان کرده است، اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه به حدی تنزل یافته که دیگر یک حزب سیاسی نیست، بلکه یک «فرقه» است.

به گزارش تسنیم، در ادامه تنش‌های لفظی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برنی سندرز روز جمعه در پیامی توئیتری با انتقاد از سکوت جمهوری‌خواهان در قبال اظهارات ترامپ که کل نظام انتخاباتی آمریکا را زیر سؤال برده است، اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه تبدیل به یک «فرقه» شده است.

سندرز که خود یکی از نامزدهای اولیه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود اما در نهایت به نفع جو بایدن کنار رفت، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره اتفاقات اخیر نوشت: «اینکه یک رئیس‌جمهور مستقر برای عوض کردن نتایج انتخابات تلاش کند، چیزی فراتر از تأسف‌بار است. این تأسف وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم حزب جمهوری‌خواه، به استثنای تعداد اندکی از اعضای آن، در قبال این حمله ظالمانه به دموکراسی سکوت کرده است.»

وی افزود: «حزب جمهوری‌خواه به حدی تنزل یافته که دیگر نمی‌توان آن را یک حزب سیاسی دانست. آنها اکنون یک فرقه هستند.»

نظرات بینندگان