arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

کتاب خاطرات «اوباما» رکورد شکست / فروش ۸۹۰ هزار نسخه در ۲۴ ساعت اول

کتاب «سرزمین موعود» از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و رکورد بیشترین میزان فروش در اولین روز انتشار را در بین آثار دیگر سکان‌داران کاخ سفید به دست آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کتاب «سرزمین موعود» از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و رکورد بیشترین میزان فروش در اولین روز انتشار را در بین آثار دیگر سکان‌داران کاخ سفید به دست آورد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کتاب سرزمین موعود (A Promised Land) از باراک اوباما رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، ۲۴ ساعت پس از انتشار در آمریکا و کانادا نزدیک به ۸۹۰ هزار نسخه فروش کرد و در مسیر تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب خاطرات یک رئیس‌جمهور در تاریخ مدرن قرار گرفت. این میزان فروش که رکورد جدیدی برای انتشارات پنگوئن رندوم هاوس است، آمار پیش‌سفارشات و نسخه‌های الکترونیک و صوتی را نیز شامل می‌شود.

سرزمین موعود روز سه‌شنبه ۲۷ آبان به پیشخوان کتابفروشی‌ها آمد. اوباما در این کتاب ۷۶۸ صفحه‌ای از خاطرات خود از دوران پیش از ورود به عرصه سیاست، چالش‌های موجود در مسیر ازدواجش، مشکلاتی که در دوران ریاست جمهوری خود با حزب جمهوریخواه به عنوان یک رئیس جمهوری سیاهپوست داشته و سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ می‌نویسد.

این کتاب نیمروز چهارشنبه (۲۸ آبان ۹۹) رتبه اول پرفروش‌ترین‌های آمازون و کتابفروشی بارنز اند نوبل را به دست آورد. جیمز داونت مدیرعامل بارنز اند نوبل می‌گوید این کتابفروشی زنجیره‌ای در اولین روز انتشار کتاب اوباما به راحتی بیش از ۵۰ هزار نسخه آن را فروخت و انتظار دارد در ۱۰ روز اول، نیم میلیون نسخه بفروشد.

در مقام مقایسه با آثار دیگر سکان‌داران کاخ سفید، کتاب زندگی من از بیل کلینتون رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در روز اول انتشارش در آمریکای شمالی حدود ۴۰۰ هزار نسخه فروش کرد و نقاط تصمیم‌گیری از جورج بوش، حدود ۲۲۰ هزار نسخه؛ میزان فروش این دو کتاب در حال حاضر چیزی بین ۳ و نیم تا ۴ میلیون نسخه است.

تنها اثر از ساکنان سابق کاخ سفید که با استقبالی نزدیک به سرزمین موعود مواجه شد، کتاب میشل اوباما شدن (Becoming) از همسر اوباما بود که در اولین روز انتشار ۷۲۵ هزار نسخه فروش کرد. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، میزان فروش این کتاب در بازارهای جهانی از مرز ۱۰ میلیون نسخه عبور کرده است.

در حال حاضر رکورد بیشترین فروش در کوتاه‌ترین فاصله از چاپ، در اختیار هری‌پاتر و قدیسان مرگ، آخرین جلد از مجموعه کتابهای هری‌پاتر، به قلم جی. کی. رولینگ است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در اولین روز بیش از ۸ میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

کتاب خاطرات اوباما در زمانی پرمخاطره به بازار آمد. این کتاب به فاصله تنها دو هفته از روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا منتشر شد و ممکن بود تحت‌الشعاع نتیجه این انتخابات قرار گیرد اما پیروزی جو بایدن، نامزد دمکرات، در این انتخابات علاقه و کنجکاوی مخاطبان را به دورانی که بایدن معاون اول اوباما بود را تشدید کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۳ آبان برگزار شد و جو بایدن موفق شد با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را به دست آورد.

نظرات بینندگان