arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۳ آذر ۱۳۷۶: روایتی از گزارش های داخلی درمورد آیت الله منتظری

خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌ها، فشار جدید آمریکا بر عراق برای گشودن تمامی اماکن مورد درخواست بازرسان، به روی آن‌ها که عراق هم به‌شدت مخالف است و آمریکا می‌گوید ۶۳ مرکز را به اسم ریاست‌ جمهوری معرفی کرده‌اند و اجازه ورود نمی‌دهند. ضمناً اتهام داشتن اسلحه شیمیایی خطرناک (VX) «وی اِکس» و سلاح میکروبی را مطرح می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

ساعت یک بامداد، عفت از سفر آمد. امروز در منزل بودم. بیشتر به مطالعه تاریخ و گزارش‌ها گذشت. تا شب بچه‌ها برای دیدار مادرشان آمدند.

در گزارش‌ها، فشار جدید آمریکا بر عراق برای گشودن تمامی اماکن مورد درخواست بازرسان، به روی آن‌ها که عراق هم به‌شدت مخالف است و آمریکا می‌گوید ۶۳ مرکز را به اسم ریاست‌ جمهوری معرفی کرده‌اند و اجازه ورود نمی‌دهند. ضمناً اتهام داشتن اسلحه شیمیایی خطرناک (VX) «وی اِکس» و سلاح میکروبی را مطرح می‌کنند.


در گزارش‌های داخلی، ادامه تظاهرات وسیع مردمی علیه آیت‌الله منتظری و به نفع رهبری و تحویل حسینیه و دفتر آقای منتظری به سپاه از سوی تصرف کنندگان در صدر است. وزارت اطلاعات، نسخه‌ای از یک اعلامیه تُند با امضا و مُهر آیت‌الله منتظری علیه رهبری را فرستاده که در مایه اعلامیه معروف امام علیه شاه در اوایل انقلاب «شاه‌پرستی یعنی غارتگری» تهیه‌شده و با «بسم‌الله القاصم الجبارین» و «انا لله و انا الیه راجعون» شروع می‌شود. رسانه‌های بیگانه خارجی هم سوءاستفاده زیادی از این درگیری‌ها دارند. خداوند انقلاب و کشور را از شر فتنه‌ها حفظ بفرماید.

نظرات بینندگان