arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

«مینه‌سوتا» پیروزی بایدن در انتخابات این ایالت را تایید کرد

مقام‌های ایالت مینه‌سوتا تایید کردند که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت نشان داد که «جو بایدن» نامزد دموکرات پیروز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که دولت دونالد ترامپ سرانجام بعد از سنگ‌اندازی‌های بسیار، با آغاز روند انتقال قدرت به جو بایدن موافقت کرده است، مقام‌های مینه‌سوتا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این ایالت را تایید کردند.

به نوشته هیل، مقام‌های هیات مدیره ایالتی مینه‌سوتا به اتفاق آرا نتیجه پیشتر اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را که نشان می‌داد، جو بایدن نامزد دموکرات بر دونالد ترامپ پیروز شد، تایید کرد.

طبق نتیجه تایید شده در مینه‌سوتا، جو بایدن با هفت درصد آرای بیشتر از ترامپ توانست در انتخابات ریاست جمهوری این ایالت که دارای ۱۰ رای الکترال است، پیروز شود.

رئیس‌جمهور آمریکا به رغم نپذیرفتن شکست در انتخابات ریاست جمهوری و شکایت‌های مختلف، درباره انتخابات در ایالت مینه‌سوتا شکایت نکرده بود.

به رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی درباره پیروزی بایدن، ترامپ همچنان خودش را برنده انتخابات خوانده و از ادامه پیگیری شکایت از «تقلب‌های گسترده» خبر داده است.

با وجود پیگیری‌ شکایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا، چند ایالت تا کنون شکست او در انتخابات را تایید کردند. شامگاه روز سه شنبه (دیشب) هم وزیر امور داخلی ایالت پنسیلوانیا با تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، جو بایدن را برنده انتخابات در این ایالت اعلام کرده بود.

منبع: فارس

نظرات بینندگان