arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

واکنش ائتلاف سعودی به انفجار در نزدیکی نفتکش یونانی: ما یک قایق بمب‌گذاری شده را منهدم کردیم که بر اثر این انفجار، کشتی تجاری آسیب دید

شبکه العربیه عربستان سعودی به نقل از سخنگوی این ائتلاف گزارش داد که یک فروند «قایق بمب‌گذاری» را در دریای سرخ هدف قرار داده است. ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف جنبش انصار الله یمن را عامل این حمله دانست و مدعی شد که اقدامات این جنبش کشتی‌رانی و تجارت جهانی را تهدید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف سعودی مدعی شد که یک قایق بمب‌گذاری شده را در جنوب دریای سرخ منهدم کرده است.

به گزارش فارس، ائتلاف سعودی و اماراتی متجاوز به یمن در بیانیه‌ای مدعی خنثی سازی حمله‌ با قایق در دریای سرخ شد.

شبکه العربیه عربستان سعودی به نقل از سخنگوی این ائتلاف گزارش داد که یک فروند «قایق بمب‌گذاری» را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

«ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف جنبش انصار الله یمن را عامل این حمله دانست و مدعی شد که اقدامات این جنبش کشتی‌رانی و تجارت جهانی را تهدید می‌کند.

او با تأیید وقوع انفجار در بندر نفتی و تجاری «الشُقیق» واقع در ساحل دریای سرخ (استان جیزان) گفت که بر اثر این انفجار، یک کشتی تجاری آسیب دیده است.

خبرگزاری رویترز انگلیس ساعتی پیش گزارش داد که یک نفت‌کش یونانی در دریای سرخ بر اثر انفجار یمن آسیب دیده است.

برخی منابع خبری به نقل از «شرکت امنیت دریانوردی» مدعی شدند که یک مین به یک نفتکش یونانی در دریای سرخ نزدیک عربستان برخورد کرده است. این شرکت مدعی شده که مین به یک نفتکش  نزدیک عربستان و نزدیک مرز یمن در دریای سرخ برخورد کرده و موجب انفجار در این نفتکش شده است.

برخی منابع نیز گزارش کردند که این کشتی که «ام تی آگراری» نام دارد  با پرچم مالت، تحت مالکیت یونان بوده است. تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه گزارش نشده است. شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داد که نفتکش حادثه‌دیده متعلق به شرکت «تی‌ام‌اس» بوده است. 

مطابق این گزارش نفتکش «AGRARI» صبح امروز به وقت محلی حین پهلوگیری در  بندر الشقیق عربستان سعودی در معرض حمله‌ از سوی منبع ناشناس قرار گرفته است و بر اثر این حمله، بدنه آن آسیب دیده است.

نظرات بینندگان