arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

ترامپ مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی را عفو کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی خود را عفو کرده است. مایکل فلین به دروغ گفتن به اف‌بی‌آی در جریان تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اقرار کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی خود را عفو کرده است.

مایکل فلین به دروغ گفتن به اف‌بی‌آی در جریان تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اقرار کرده بود.

آقای ترامپ در توییتی در آستانه تعطیلات شکرگزاری نوشت که این اقدام، که پیشاپیش انتظار آن می رفت، "باعث افتخار اوست."

آقای فلین تنها عضو دولت ترامپ بود که به عنوان بخشی از تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا متهم شد.

او در سال ۲۰۱۷ به دروغ گویی به اف بی آی (پلیس آگاهی فدرال) درباره تماس هایش با سفیر روسیه اقرار کرد. او بعدا سعی کرد اقرارنامه اش را پس بگیرد.

آقای فلین در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در توییتی عکس پرچم آمریکا و آیه "ارمیا ۱۹" از کتاب مقدس عهد عتیق را منتشر کرد.

در این آیه آمده است: "پروردگار می گوید 'آنها علیه تو می جنگند اما بر تو غلبه نخواهند کرد، چون من با تو هستم و تو را نجات می دهم'."

جرود ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان از جمله کسانی است که این اقدام آقای ترامپ را محکوم کرده است.

او در بیانیه ای نوشت: "این عفو غیراصولی به کسی اعطا شده که مستحق آن نیست. این لکه ناپاک دیگری بر میراث به سرعت درحال افول رئیس جمهور است."

مایکل فلین کیست؟

او از حامیان اولیه و دوآتشه آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود، هرچند تا پیش از آن دمکرات بود.

فلین از اولین انتصاب های دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری بود.

آن دو در مورد بسیاری از مسائل نقطه نظرهای مشترکی داشتند، از جمله در زمینه مزایای روابط نزدیک تر با روسیه، تلاش برای بازبندی توافق هسته ای با ایران و مقابله با تهدید گروه "دولت اسلامی"، داعش.

اما باراک اوباما سلف آقای ترامپ علیه استخدام آقای فلین هشدار داده بود. دولت اوباما در سال ۲۰۱۴ مایکل فلین را از سرپرستی آژانس اطلاعات دفاعی اخراج کرد که با ذکر موارد سوءمدیریت و خلق و خوی تند بود.

فلین که برای سه دهه در ارتش آمریکا خدمت کرده شکایت کرد که به خاطر بیان حقایق سخت درباره جنگ با اسلام گرایی افراطی برکنار شد.

نظرات بینندگان