arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

کره شمالی بازهم جهان را به سخره گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیونگ یانگ نخستین فرصت برای آزمایش موشک خود را از دست داد
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، کره شمالی باز هم جهان را به سخره گرفته است. امروز نخستین فرصت برای پرتاب موشک این کشور به فضا بود. با اینهمه کره ای ها نه موشک خود را در مقابل چشمان منتشر خبرنگاران خارجی پرتاب کردند و نه از متوقف کردن این پروزه چنجالی سخن گفت.

امریکا و متحدانش این برنامه را تلاش برای آزمایش فناوری موشک های دوربرد کره شمالی می دانند.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از پیونگ یانگ ، کره شمالی به سازمان های بین المللی اعلام کرده بود که پرتاب راکت این کشور در یکی از روزهای پنجشنبه تا دوشنبه بین ساعت 7 صبح تا ظهر به وقت محلی انجام خواهد گرفت. این چارچوب زمانی برای روز پنجشنبه بی آنکه اتفاقی بیفتد سپری شد.
مقامات فضایی کره شمالی که روزنامه نگاران خارجی را روز چهارشنبه به مرکز کنترل پرتاب برده و گفته بودند کار سوختگیری آغاز شده است ، درباره زمان پرتاب فقط به گفتن این بسنده کردند که این کار در یک مهلت پنج روزه انجام خواهد گرفت.
بنیتو راموس رئیس سازمان مدیریت فاجعه در فیلیپین با استناد به ارزیابی های ارتش این کشور که با همتایان ژاپنی و امریکایی خود نیز تماس دارد اعلام کرد شرایط جوی روز پنجشنبه موجب شد احتمال پرتاب موشک در این روز ضعیف شود.
امریکا ، ژاپن ، انگلیس و برخی کشورهای دیگر می گویند پرتاب این موشک اقدامی تحریک آمیز و به منزله نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. کارشناسان می گویند راکت حامل «اونها3 » مشابه نوع راکتی است که از آن می توان برای شلیک یک موشک مجهز به کلاهک هسته ای برای هدف قرار دادن امریکا یا اهداف دیگر استفاده کرد.
نظرات بینندگان