arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

اشتباهاتی که کرونا را به خانه شما دعوت می‌کنند (قسمت چهارم)

این روز‌ها در بسیاری از وبسایت‌ها و مقالات درباره ابتلا به کرونا و روش‌های پیشگیری از آن می‌خوانید، اما به نظر می‌رسد با وجود مطالعه همه اطلاعات، باز هم برخی اشتباهات، ما را در معرض ابتلا می‌گذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

این روز‌ها در بسیاری از وبسایت‌ها و مقالات درباره ابتلا به کرونا و روش‌های پیشگیری از آن می‌خوانید، اما به نظر می‌رسد با وجود مطالعه همه اطلاعات، باز هم برخی اشتباهات، ما را در معرض ابتلا می‌گذارند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اغلب ما تصور می‌کنیم همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم، اما در واقع در اجرای همه موارد تا حد زیادی بی توجهیم، در ادامه به برخی از اشتباهات می‌پردازیم:

ماسک
ماسک خود را مرطوب نکنید
به محض خیس شدن ماسک، اثر آن کمتر می‌شود و لازم است به ماسک خشک تغییر یابد. از لمس ماسک با زبان یا دستان خیس خودداری کنید.

 

بیمارستان
تا زمانی که واقعا احساس بیماری دارید به بیمارستان نروید

تا پیش از شیوع کرونا بسیاری از افراد با کوچکترین علائم بیماری برای معاینه به کلینیک‌های شلوغ یا بیمارستان‌ها می‌رفتند، اما اکنون توصیه می‌شود تا حد ممکن برای بیماری‌های غیر مهم به بیمارستان نرفته و در خانه از خود مراقبت کنید. بیمارستان‌ها منبع بسیاری از انتقال ویروس‌ها محسوب می‌شوند و شاید اگر فقط برای یک سرماخوردگی، افت فشار یا سرگیجه ساده به بیمارستان بروید با یک کرونای جدی به خانه برگردید که تا چند روز بعد از آن با خبر نمی‌شوید.

خواب

کم خواب نباشید

خواب زمانی است که سیستم ایمنی بدن ما دوباره شارژ می‌شود و کمبود خواب باعث قدرت گرفتن ویروس‌ها برای حمله به بدن ما می‌شود. کیفیت خواب نیز بسیار مهم است و باید بین هفت تا نه ساعت بخوابید.

ضدعفونی کننده

اشتباهات استفاده از ضد عفونی کننده

یک اشتباه رایج یگر این است که مردم کاملاً دست خود را با ضد عفونی کننده دست آغشته نمی‌کنند و ممکن است ضدعفونی کننده فقط کف یا پشت دستشان را بپوشاند.

بیش از حد

شما بیش از حد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنید


ضد عفونی کننده‌های دست نه تنها باکتری‌های بد، بلکه باکتری‌های خوب عمومی را نیز از بین می‌برد که می‌توانند پوست را تحریک کنند، بنابراین سعی کنید در استفاده از ضدعفونی کننده‌ها زیاده روی نکنید.

نظرات بینندگان