arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

در جستجوی راز‌های شاد زیستن (قسمت دوم)

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که دلایل زیادی برای استرس و عدم شادی در زندگی افراد وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان حتی نمی‌دانند چگونه باید شاد باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که دلایل زیادی برای استرس و عدم شادی در زندگی افراد وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان حتی نمی‌دانند چگونه باید شاد باشند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب افراد شاد، عمر طولانی تری دارند. به علاوه، تجربه شادی احساس خوبی دارد. با توجه به این موضوع، چه روش‌هایی برای افزایش شادی در ندگی روزمره ما وجود دارد؟

کودکان
مراقبت از کودکان

یک مطالعه روانشناسی در دانشگاه میشیگان آمریکا در سال ۲۰۱۹ به این نتیجه رسید که پدران از مادران خوشحال ترند، شاید به این دلیل که مادران مجبورند بیشتر از پدران به کار‌های خانه برسند و وظایفی چندگانه دارند، اما پدران تنها برای ساعاتی برای بازی یا نگهداری‌های کوتاه در کنار کودکانند. اگر به نتایج این مطالعه استناد کنیم نتیجه می‌گیریم نگهداری‌های کوتاه مدت از کودکان و بازی با آن‌ها باعث شادی می‌شود.

ورزش
ورزش را دنبال کنید

به گفته استاد روانشناسی دانیل ال. وان، که کتاب «هواداری ورزشی» را نوشته است، هواداری از یک تیم ورزشی و هیجانات مرتبط با مسابقات تیم محبوبتان می‌تواند روی روحیه شما تاثیری بسیار مثبت بگذارد. درواقع هواداری برای یک تیم منجر به ایجاد ارتباطات اجتماعی می‌شود، که یک محافظ قوی در برابر افسردگی و اضطراب است؛ و همچنین افزایش عزت را نیز به همراه دارد البته در صورتی که یک تیم قوی را انتخاب کنید.

ایمان

ایمان خود را تقویت کنید

اگر مذهبی هستید، بهترین کار تمرکز روی معنویات است، رفتن به کلیسا، معابد یا مسجد باعث خوشحالی شما می‌شود. بررسی اخیر مرکز تحقیقات پیو در ۲۴ کشور نشان داد که به عنوان مثال، در استرالیا ۴۵ درصد افراد فعال مذهبی اظهار داشتند که بسیار خوشحال هستند، در حالی که ۳۲ درصد افراد غیر فعال مذهبی احساس اندوه بیشتری داشتند.

درختان
به درختان خیره شوید

گاهی لازم است در احساسات خودتان محو شده و احساس کنید با یک واقعیت از طبیعت در ارتباطید. در سال ۲۰۱۵، محققان دانشگاه کالیفرنیا از ۹۰ دانشجو خواستند که برای یک دقیقه به درختان اکالیپتوس ۶۰ متری نگاه کنند. بعد از آن، آزمودنی‌ها احساس بهتری نسبت به خود و محیط اطرافشان حس کردند و حتی رفتار کمتر از خودراضی و دلسوزانه تری نسبت به اطرافیان داشتند.

خواب

خوب بخوابید

نظرسنجی سال ۲۰۱۵ گالوپ از آمریکایی‌ها نشان داد که اگر کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابید، تقریباً ۳۰ درصد کم انرژی‌تر و ناشادتر از افرادی هستید که بین هفت و نیم تا ۹ ساعت خوابیده اند.

نظرات بینندگان