arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کشف یک واکسن موثر برای درمان همزمان ۳ سرطان مرگبار / واکسن کرونا مدرنا در موارد شدید بیماری، کارایی ۱۰۰درصدی دارد / ممنوعیت صدور چک در وجه حامل از ۲۲ آذر / انتقال بایدن به بیمارستان / امکان تولید واکسن ایدز با روش شرکت فایزر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کشف یک واکسن موثر برای درمان همزمان ۳ سرطان مرگبار / واکسن کرونا مدرنا در موارد شدید بیماری، کارایی ۱۰۰درصدی دارد / ممنوعیت صدور چک در وجه حامل از ۲۲ آذر / انتقال بایدن به بیمارستان / امکان تولید واکسن ایدز با روش شرکت فایزر

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

واکسن کرونا مدرنا در موارد شدید بیماری، کارایی ۱۰۰درصدی دارد: مرحله نهایی مطالعه در مورد واکسن کووید-۱۹ که در انگلیس انجام می‌شود، کارایی موثر ۱۰۰ درصدی واکسن کرونا در برابر موارد شدید را تایید و بیان می‌کند که این واکسن در افراد مسن نیز عملکرد موفقی دارد. در گزارش این شرکت ذکرشده است که به‌طورکلی واکسن کووید-۱۹ به‌خوبی در افراد بدون هیچ نگرانی جدی قابل تحمل است و در زمینه ایمنی موفق عمل می‌کند.

ترامپ: چرا فرماندار جورجیا از اختیاراتش برای یافتن معدنی از تقلب استفاده نمی‌کند!: ترامپ در توییتی نوشت: چرا «برایان کمپ» فرماندار بیچاره جورجیا از اختیارات اضطراری خود که به راحتی قابل انجام است برای رد کردن (اظهارات) وزیر داخلی لجوج این ایالت و تطبیق امضاهای روی پاک (آرا) استفاده نمی‌کند. معدنی از تقلب خواهد یافت و ما به راحتی برنده این ایالت خواهیم شد. باید به سرعت تعداد پاکت‌ها را هم با تعداد آرا بررسی کند. احتمالاً تازه می‌فهمید که تعداد آرا بسیار بیشتر از تعداد پاکت‌هاست. به همین راحتی و انجام آن خیلی راحت است.

کشف یک واکسن موثر برای درمان همزمان ۳ سرطان مرگبار: دانشمندان انگلیسی موفق شدند در آزمایشات خود به واکسنی دست یابند که می‌تواند ۳ سرطان مرگبار را درمان کند. بر این اساس، این واکسن می‌تواند به سیستم ایمنی بدن برای کشف و نابودی سلول‌های سرطانی کمک کند. این واکسن با شناسایی ژن کِی آر‌ ای اس (KRAS) که می‌تواند منجر به جهش سلولی در ریه ها، روده، و پانکراس و ایجاد سرطان در این ۳ اندام شود، می‌تواند درمانی برای هر ۳ نوع سرطان باشد.

بانک مرکزی: صدور چک در وجه حامل از ۲۲ آذر ممنوع است: معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه از ۲۲ آذر ماه صدور چک در وجه حامل ممنوع است، گفت: از این تاریخ صادرکننده چک ملزم به ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد و دریافت‌کننده چک هم به موظف اخذ استعلام و تطبیق اطلاعات چک با اطلاعات درج شده در این سامانه است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ‌کس از توقف بازرسی‌ها در ایران سود نخواهد برد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به طرح راهبردی مجلس شورای اسلامی که می‌تواند در صورت تداوم بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام حتی به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران منجر شود، اعلام کرد که هیچ‌کس از توقف بازرسی‌ها در ایران سودی نخواهد برد. وی در ادامه گفت: «این همکاری‌ها برای اینکه آنها به دنیا اطمینان خاطر دهند انحرافی در برنامه هسته‌ای‌شان به سمت ابعاد نظامی وجود ندارد، ضروری هستند.»

بایدن مصدوم شد: هیل بامداد دوشنبه نوشت که بایدن در جریان بازی با سگش «میجر» پایش لیز خورده و از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی شده است. بر اساس این گزارش، این حادثه روز شنبه برای بایدن اتفاق افتاد.

عربستان سعودی استفاده اسرائیل از حریم هوایی خود را مجاز کرد: رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل مجوز داده از آسمان هوایی این کشور برای پروازها به مقصد امارات استفاده کنند. طبق نوشته جروزالم‌پست، این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دوبی را پیشنهاد دهند.

جهانگیری: ایران در فرصت مناسب به ترور شهید فخری زاده پاسخ قاطع و حساب‌شده خواهد داد: اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور گفت: ایران در فرصت مناسب به ترور شهید فخری زاده پاسخ قاطع و حساب‌شده خواهد داد و آمران و عاملان آن را مجازات خواهد کرد.

امکان تولید واکسن ایدز با روش شرکت فایزر: مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: اگر این تکنیکی که شرکت فایزر برای تولید واکسن کرونا دارد، جواب دهد، ممکن است نور امیدی باشد برای جلوگیری از ابتلای انسان به باقی ویروس‌های RNAدار؛ یعنی بتوان با استفاده از این روش برای این بیماری‌ها مثل ایدز هم واکسن تولید کرد.

 

نظرات بینندگان