arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۱ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روایت نماینده تهران از مصوبه ضدبرجامی مجلس: مهلتی که برای رفع تحریم ها داده شده را به یک ماه رساندیم تا به [زمان] دولت بعدی آمریکا نرسد! / روزشمار اجرای این قانون منوط به تصویب شورای نگهبان نیست
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۱:۱۶

نماینده تهران گفت: یکی از پیام‌های طرح هسته‌ای مجلس، به جریان غربگرا بود تا بگوییم برخلاف این حرف که عده‌ای دارند پالس مذاکره می‌دهند و می‌گویند با ما توافق کنید، اتفاقاً اصرار مجلس انقلابی این بود که مهلتی که در این طرح به طرف مقابل داده می‌شود برای رفع تحریم ها، کاهش یابد و ما آن را به یکماه رساندیم تا به دولت بعدی آمریکا نرسد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: درمورد طرح هسته ای، با دبیرخانه شورای امنیت ملی مشورت کردیم؛ اظهارات دولت مهم نیست؛ روزهای آخرش است
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۱:۱۵

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: مجلس برای این طرح هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده و بیش از ۲ ماه با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مذاکره شده است. وی افزود: با توجه به اینکه دولت روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند، بیان چنین اظهاراتی اهمیتی ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: نوبخت به جای روحانی برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس می رود
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۱:۱۵

حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: فصل مشترک دولت و مجلس حل مشکلات مردم است. حسن روحانی رییس جمهور همواره به تعامل مجلس و دولت تاکید دارند. وی بیان داشت: رییس جمهوری برای حضور در مجلس برای ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ تابع ستاد ملی کروناست. فردا آقای نوبخت ساعت ۱۰ صبح برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس می روند.

قالیباف: غربی‌ها مطمئن باشند تا به تعهدات خود عمل نکنند به این مسیر ادامه می‌دهیم
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۴۱

غربی ها هم مطمئن باشند تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند ما این مسیر را پیش خواهیم برد. هر گاه آنها تعهداتشان را اجرا کردند براساس ماده 7 این طرح موضوع قابل مذاکره است. امیدواریم با رفع تحریم ها سختی را از این مسیر برداشت.

عضو هیات رئیسه مجلس: تذکر جدی به دولت داده شود تا وظایفشان را بدانند
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۴۰

سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با اعطای کارت معیشت به مردم مخالف بوده است و هر کاری هم که مجلس می‌کند با مخالفت دولت مواجه می‌شود، لذا به نظر می‌رسد تذکر جدی به دولت داده شود تا آنها وظایفشان را بدانند و نمی‌توانند هم در جایگاه دولت باشند و هم در جایگاه شورای نگهبان و قوه قضائیه.

وزارت کشور: طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، طرحی غیر کارشناسی و چالش برانگیز است
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۴۰

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه دولت برنامه ای برای تقسیم استان و ایجاد استان های جدید ندارد، تاکید کرد: طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، طرحی غیر کارشناسی و چالش برانگیز است

موسویان: بایدن باید به برجام بازگردد، سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند و تحریم‌ها را علیه مقامات تراز اول از جمله رهبر معظم ایران بر طرف کند
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۴۰

دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران در مقاله‌ای با یادآوری اینکه ترور سردار قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده احساسات ضد آمریکایی مردم ایران را برانگیخته، تصریح کرد که «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب آمریکا باید بدون پیش شرط به برجام بازگشته و تحریم ها علیه مقام ها تراز اول ایران را لغو کند.

جوسپ بورل: برخی نمی‌خواهند برجام احیا شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۹

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ترور شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان را به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد که این عملی مجرمانه است.

کیهان: آموزش زبان عبری تسهیل شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۹

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «مانیفست آموزشی جوخه‎های ترور صهیونی»، تاکید کرد که «با ایجاد و تسهیل شرایط تحصیل در رشته‌هایی چون آموزش زبان عبری، تاریخ‌شناسی رژیم صهیونیستی و ... امکان پرورش و تربیت نسل ایرانیان عاشق مبارزه با صهیونیسم فراهم شود.»

عضو ستاد کرونا: واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ آماده است
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۸

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه یکی از داوطلبان اصلی تولید واکسن کرونا در داخل، مراحل آزمایش روی حیوان را به اتمام رسانده است و به زودی وارد آزمایش انسانی می‌شود لذا با این روند، واکسن کرونا خرداد ۱۴۰۰ وارد بازار خواهد شد.

سازمان انرژی اتمی با رای مجلس، مکلف به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد شد
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را مکلف به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و ذخیره سالانه حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور کردند.

خطیب زاده: گزارشی از حمله پهپادی به یک سردار سپاه در سوریه نشنیده‌ایم؛ به نظر خبرسازی می‌آید
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۷

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی به یکی از سرداران سپاه پاسداران در سوریه عنوان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیدیم و بیشتر خبرسازی به نظر می‌آید.

ربیعی: می‌توانستیم با کمی دقت ترور شهید فخری‌زاده را ناکام بگذاریم
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۷

سخنگوی دولت گفت: در مورد ترور شهید فخری‌زاده، سازمان‌های جاسوسی زیر پوشش ما قرار داشتند و محل وقوع ترور پیش بینی شده بود و کمی با دقت، می‌توانستیم این جنایت را ناکام بگذاریم.

مجلس کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را تصویب کرد
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۳۶

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این طرح دولت را موظف نی کند، ظرف مدت ۲ ماه دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی را متوقف کند. همچنین اگر پس از ۳ ماه روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

نظرات بینندگان