arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

آیا می خواهید تفاوت سولاردام و مایکروویو را بدانید ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا می خواهید تفاوت سولاردام و مایکروویو را بدانید ؟

امروزه در آشپزخانه ها انواع وسایل برقی و لوازم خانگی متنوع یافت می شود که همه این وسایل برای راحتی و سهولت کارهای شما تولید شده اند یکی از این لوازم خانگی که بیشتر برای گرم کردن و گاهی پختن غذا کاربرد دارد مایکروویو و سولاردام می باشد. ولی سوال اصلی این است کدام را بخریم مایکروویو و یا سولاردام ؟ شما قبل از خرید باید تفاوت مایکروویو و سولاردام را بدانید.

بهتر است تمامی تفاوت های این دو دستگاه را بدانید تا با توجه به نیاز های خود اقدام به خرید نمایید اکثرا در هنگام خرید به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این بار به توصیه ها و سلایق فروشنده اعتماد می کنید و در نهایت از خرید خود رضایت کافی را نخواهید داشت پس براساس سلایق خودتان تصمیم بگیرید نه سلایق دیگران برای این کار باید به خوبی سولاردام و مایکروویو را بشناسید و در این باره اطلاعات کافی داشته باشید.

سولاردام چیست ؟

در واقع سولاردام از فناوری مایکروویو پیروی می کند که امواج گرمایشی آن نوری است. جالب است بدانید تنها وجه تمایز سولادام و مایکروویو المنت نوری به کار رفته در آن می باشد که به سولاردام اضافه شده است. بیشتر افراد بر ای باورند که سولاردام نوع پیشرفته مایکروویو است که با توجه به دارا بودن المنت های نوری از زیر و رو غذا را گرم می کند و به گریل شدن غذا کمک می کند.

یادتان باشد سولاردام همان تکنولوژی مایکروویو را دارد پس اگر جزو دسته کسانی هستید که استفاده از مایکروویو را سرطان زا می دانید باید بگوییم سولاردام هم با مایکروویو تفاوتی ندارد و این نکته را خاطر نشان کنیم که هنوز هیچ منبع علمی سرطان زا بودن اشعه مایکروویو و سولاردام را تایید نکرده است بنابرای به این شایعات دقت نکنید و از آشپزی با سولادارم لذت ببرید.

آیا می خواهید تفاوت سولاردام و مایکروویو را بدانید ؟

برای پخت غذا به طور متداول حرارت از منبع خارجی به غذا وارد می شود تا عملیات پخته شدن صورت گیرد ولی در مایکروویو برای پخت غذا حرارت در داخل ماده غذایی تولید می گردد به همین علت غذا در مدت زمان کوتاهی آماده می شود و شاید در آن زمان این یکی از دلایل اصلی جذابیت مایکروویو در بین خانم ها بود ولی با پیشرفت علم و تولید دستگاه های دیگر قابلیت های جدیدی به دستگاه ها اضافه شد. مایکروویو تا زمانی که درب آن بسته باشد امواج تولید می کند ولی به محض آنکه درب دستگاه باز شود دستگاه متوقف می شود باید این نکته را خاطر نشان کنیم کسانی که از مایکروویو استفاده می کنند و به هر دلیلی درب دستگاه دچار مشکل شده است باید بدانند در هنگام روشن بودن دستگاه امواج به بیرون نشت می کند بنابراین در اسرع وقت اقدام به تعمیر دستگاه نمایید.

تفاوت مایکروویو و سولاردام !

به دلیل تکنولوژی به کار رفته در سولاردام آب موجود در غذا تبخیر نمی شود و غذا خشک نمی شود این موضوع یکی از نقاط قوت سولاردام هاست. شما می توانید برای درست کردن یک مرغ بریان شده از سولاردام استفاده کنید و به این دستگاه اعتماد کنید زیرا به دلیل داشتن المنت های نوری به صورت کامل مرغ را بریان می کند و آب موجود در آن را تبخیر نمی کند و غذا خشک نخواهد شد. یکی دیگر از مزیت های این دستگاه دکمه کانوکشن است که این فرصت را به شما می دهد تا غذا را با 4 برابر سرعت اجاق گاز معمولی گرم کنید بدون اینکه تغییری در طعم و مزه ی غذا ایجاد شود.

به هر حال اگر دوست دارید تجربه آشپزی با کیفیت بالا و زمان پایین را داشته باشید سولاردام را به فهرست لوازم خانگی خود اضافه کنید و از آشپزی کردن لذت ببرید با پیشرفت علم و تکنولوژی سیستم های جدیدی وارد بازار شد و امروزه استفاده از سولاردام بسیار رایج گشته است باید بگوییم سیستم پخت سولاردام و مایکروویو یکسان می باشد فقط در سولاردام المنت های نوری اضافه شده است که در بالای محفظه پخت قرار گرفته است و امواج نورانی با گرما تولید می کند در کف دستگاه هم چند هیتر تعبیه شده است که از سمت پایین گرما را به غذا منتقل می کند.

در واقع با این دستگاه شما در آشپزخانه خود می توانید به سرعت کارهای خود را انجام دهید و بیشتر کار ها را در مدت یک دقیقه انجام دهید. به لطف المنت بالایی سولاردام، می توانید پیتزا و مرغ بریان گریل شده را تست نمایید و از پختن غذا لذت ببرید.

 

نظرات بینندگان