arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

شاخص بورس، امروز ۱۲ آذر ۹۹

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ناچیز ۲۶۹۳واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۰هزار واحد قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ناچیز ۲۶۹۳واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۰هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۶۹۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۷۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی بانک ملت، معدنی و صنعت یگل گهر و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران و بانک پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

جدیدترین خبر‌ها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۵ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان در یک میلیون و ۳۲۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۹۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۴۶۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی صنعتی مینو، ذوب آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت لاوان، نیروگاه زاگرس و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان