arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

قیمت نفت در آستانه ۵۰ دلاری شدن

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۸ سنت معادل ۱.۹۹ درصد رشد به ۴۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۸ سنت معادل ۱.۹۹ درصد رشد به ۴۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه تولیدکنندگان بزرگ نفت در خصوص تداوم محدودیت تولید جهت مقابله با افت تقاضای جهانی به توافق رسیدند قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۸ سنت معادل ۱.۹۹ درصد رشد به ۴۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با ۷۹ سنت معادل ۱.۷۳ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۴۳ سنت رسید.

اوپک و روسیه روز پنجشنبه توافق کردند که تولید نفت خود را از ماه ژانویه به جای ۲.۲ میلیون بشکه قبلی، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه تولید خود را افزایش دهند، اما نتوانستند بر سر یک سیاست کلی‌تر برای ادامه سال آینده توافق کنند. اوپک پلاس قرار است ماهی یکبار تشکیل جلسه دهد و شرایط بازار نفت را مورد ارزیابی قرار دهد.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «این نشست‌ها موجب القای یک حس شکنندگی در بازار خواهد شد.»

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای بدان معناست که اوپک و روسیه از ماه ژانویه تولید خود را به میزان ۷.۲ میلیون بشکه یعنی ۷ درصد کل تقاضای جهانی کاهش خواهد داد، در حالی که در حال حاضر رقم این کاهش ۷.۷ میلیون بشکه است. انتظار می‌رفت گروه اوپک پلاس رقم کاهش تولید فعلی را حداقل تا ماه مارس تمدید کند.

عامل دیگری که به رشد قیمت نفت کمک کرده است، مثبت‌تر شدن لحن جمهوری خواهان در کنگره در خصوص بسته محرک مالی جدید و افزایش امیدواری‌ها به دستیابی به یک توافق در این زمینه بوده است.

نظرات بینندگان