arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۴ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الجزیره: کویت از پایان اختلاف عربستان و قطر خبر داد
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۲۲:۴۱

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرگزاری آلمان از پایان یافتن اختلافات چند ساله عربستان و قطر خبر داد. این شبکه به نقل از خبرگزاری آلمان اعلام کرد که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت امروز جمعه گفت:« مراحلی وجود دارد که برای حرکت به سمت آینده و پایان دادن به اختلاف‌ها، اعلام خواهد شد.»

رییس جمهوری ونزوئلا: الیوت آبرامز به همسرم پیشنهاد کرده که در ازای طلاق از حمایت بی قید و شرط آمریکا برخوردار می شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۲۲:۴۱

رییس جمهوری ونزوئلا فاش کرد که الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا و ایران به همسر وی پیشنهاد کرده که در ازای طلاق از مادورو از حمایت بی قید و شرط دولت آمریکا برخوردار خواهد شد.رییس جمهوری ونزوئلا همچنین به پاسخ "هرگز" همسرش به پیشنهاد دیپلمات آمریکایی نیز اشاره کرد.

علم الهدی: «خویشتنداری»، یعنی بنشین تا بیشتر تو را بزنند / وزیر خارجه‌ بایدن یک صهیونیست است/ مگر همین آقای جو بایدن در دولت اوباما نگفت ما باید خانه امن ایران را از بین ببریم؟
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۲۲:۴۰

خطیب جمعه مشهد: شهادت شهید دکتر فخری‌زاده در جامعه ما یک حادثه بود و در جریان و تاریخ نظام و انقلاب ما یک پیش آمد بود، در سایه این پیش آمد، ذات مقدس پروردگار، آنان که در دل‌هایشان بیماری و انحراف از خط ولایت و اساس دین و رهبری رسول‌الله در رهبری ولی‌فقیه و رهبری نصب‌شده جانشین پیغمبر زاویه بود، در موضع‌گیری‌ها، حرف‌ها و سخنانی که در برابر این شهادت داشتند، واقعیت این‌ها روشن شد و باطن این‌ها دقیقاً مشخص شد در نوع برخورد و موضع‌گیری‌ها و مطالبی که اظهار می‌کردند

فائزه هاشمی: اگر کشور می خواهد در مسیر درستی قرار گیرد باید از دست دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب خارج شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۹

نماینده اسبق مجلس گفت:‌بنظر می رسد هدف اصلی برای مدیران بیشتر بقا است تا توجه به شاخص های توسعه و پیشرفت و کشورداری خوب. اعتقاد دارم که اگر کشور می خواهد در مسیر درستی قرار گیرد باید از دست این دو جریان سیاسی خارج شود و یکسری مدیر واقعی غیر ایدئولوژیک که یا حذف شده اند، یا خود کنار رفته اند و یا از کشور رفته اند بر سر کار بیایند.

آزاده نامداری خطاب به فروغی: سال‌های اقتدار تلویزیون، شما مدرسه تشریف داشتید
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۸

تلویزیون مکانی برای تبادل افکار است جایی که به جامعه یاد میدهد آدم ها چگونه با نگاه ها و عقاید متفاوت با هم گفتگو کنند.کاش از بزرگان تلویزیون کسی باقی مانده بود تا آن روزها را به شما یادآوری کند،اینکه اکنون کار به مدار و خروج‌ از مدار رسیده حتما مشکل از جای دیگری است.

واکنش رسمی نتانیاهو به ترور شهید فخری ‌زاده: ایرانی ها هر اتفاقی در کشورشان رخ دهد، ما را متهم می‌کنند؛ خواه درست باشد، خواه غلط
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۷

در جریان پرسش و پاسخ در یک ویدئو کنفرانس، از نتانیاهو درباره اتهامات به اسرائیل برای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران نیز سوال شد. نتانیاهو در پاسخ به این سوال از پاسخ دقیق طفره رفت و گفت: آنها(ایرانیها) همیشه ما را سرزنش می‌کنند. درست یا غلط. هرچیزی که در ایران اتفاق می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند.

واعظی: بندهایی تصویب کرده‌اند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد / آن‌هایی که می‌خواهند در ۱۴۰۰ پیروز شوند، به دولت حمله می‌کنند
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۶

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برخی از اقدامات جفا در حق مردم است، دوستان سنگ اندازی می‌کند و قوانینی را به تصویب می‌رسانند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد.

منابع اسرائیلی: سفر یک هیئت امنیتی اسرائیل به عربستان لغو شد
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۶

منابع عبری از لغو سفر یک هیئت امنیتی عالی رتبه اسرائیل به عربستان سعودی به دلیل خشم مقامات ریاض نسبت به درز خبر دیدار اخیر ولیعهد این کشور و نخست وزیر اسرائیل خبر دادند

نماینده آمریکا در امور ایران: پاسخ ایران به ترور فخری زاده، قبل از رسیدن بایدن به قدرت بعید است
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۷

«الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در خصوص واکنش ایران به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران مدعی شد که پاسخ ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ امکانپذیر نیست.

وی که با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بعید است که ایران بخواهد تا قبل از رسیدن بایدن به قدرت، پاسخ بدهد.

بایدن: مذاکره با ایران دشوار خواهد بود اما باید با هماهنگی متحدانمان اقدام کنیم
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۷

رئیس جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از ترامپ به خاطر خروج از توافق هسته‌ای با ایران، گفت: اکنون مذاکره دوباره بسیار دشوار خواهد بود اما باید با هماهنگی متحدانمان اقدام کنیم.

جو بایدن شامگاه پنج‌شنبه به همراه کامالا هریس معاون اول خود در نخستین مصاحبه اختصاصی که با شبکه خبری سی ان ان انجام شد، مذاکره با ایران را بسیار دشوار توصیف کرد و ادامه داد: ما نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم که سلاح اتمی داشته باشد، رئیس جمهوری ترامپ به این سیاست آسیب رساند و از توافق خارج شد. این کار به آنها اجازه داد که مواد هسته‌ای خود را افزایش دهند.

بایدن اضافه کرد: آنها به دستیابی به مواد مورد نیاز برای سلاح اتمی بسیار نزدیک شده‌اند، موضوع موشک‌های بالستیک هم وجود دارد. همه اینها به نظر می‌رسد که کار دشواری باشد.

وی اظهار کرد: اما من یک چیزی را می دانم، ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. به همین دلیل من می‌خواهم عضوی از یک گروه بزرگ شوم که نه تنها با ایران بلکه با روسیه، چین و طیف گسترده‌ای از موضوعات برخورد کند.

اولین اظهار نظر بایدن درباره ترور شهید فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۶

رییس جمهور منتخب آمریکا در اولین واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران گفت که سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.

ترکی فیصل: عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل برنامه‌ریزی نمی‌کند
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۶

ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی در واکنش به دیدار محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض مدعی شد که کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده نمی‌شود.

وی در این باره گفت: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان این اخبار را کاملا تکذیب کرد و متاسفانه رسانه‌ها چیزی را که توسط اسرائیل صادر می‌شود، دنبال می‌کنند نه آنچه را که از طرف عربستان مطرح می‌شود.

ترکی الفیصل در ادامه گفت: عربستان این موضوع را تکذیب کرد و من معتقدم که اعتبار ریاض باید بسیار بیشتر از اعتبار شخصی مانند نتانیاهو باشد، فردی که در اسرائیل متهم به دروغگویی به اسرائیلی‌ها در مسائل مختلف است؛ بنابراین چگونه سخنان یک فرد دروغگو را باور می‌کنند اما حرف‌های یک راستگو را نه؟

نظرات بینندگان