arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

شبکه الغد: بزودی نشست در سطح سران عربی در عربستان با حضور امیر قطر برگزار می‌شود

در سایه سفر جارد کوشنر به منطقه، رسانه‌ها از تحرکات برای پایان دادن به بحران میان قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر خبر می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در سایه سفر جارد کوشنر به منطقه، رسانه‌ها از تحرکات برای پایان دادن به بحران میان قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منابع به تلویزیون الغد گفتند که قرار است به زودی نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در عربستان طی مقطع آتی برگزار شود که در این نشست تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز حضور دارد.

پیشتر برخی منابع آگاه گزارش دادند، عربستان و قطر با میانجی‌گری‌های دولت آمریکا به قرارداد اولیه‌ای برای پایان بحران میان خود که بیش از سه سال ادامه داشته است، نزدیک شده‌اند.

یکی از این منابع به خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد: این قرارداد شامل حال سه کشور دیگر که در ژوئن ۲۰۱۷ قطع روابط خود با قطر را اعلام کردند یعنی مصر، امارات و بحرین نمی‌شود.

یک منبع دیگر اظهار کرد: توافقی گسترده‌تر (میان دو طرف) به دلیل برطرف نشدن برخی مشکلات موجود از جمله روابط دوحه با تهران، هنوز دور از دسترس است.

بلومبرگ در ادامه تاکید کرد: این موفقیت احتمالی پس از ماه‌ها تلاش‌های دیپلماتیک بی‌وقفه با میانجیگری کویت حاصل می‌شود که پس از اقدام آخر جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و فرستاده او به خاورمیانه یعنی سفرش به منطقه خلیج فارس در هفته جاری نتیجه داد.

نظرات بینندگان