arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹

روش‌هایی ساده‌ برای سالم نگه داشتن قلب (قسمت اول)

در حال حاضر، ویروس کرونا را می‌توان یکی از دشمنان درجه یک جهانیان دانست، اما حفظ سلامت اندام‌های بدن مانند قلب نیز حائز اهمیت بسزایی است. مشکلات قلبی می‌توانند برای هر گروه سنی یا هر فردی رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در حال حاضر، ویروس کرونا را می‌توان یکی از دشمنان درجه یک جهانیان دانست، اما حفظ سلامت اندام‌های بدن مانند قلب نیز حائز اهمیت بسزایی است. مشکلات قلبی می‌توانند برای هر گروه سنی یا هر فردی رخ دهد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اقدامات ساده‌ای که برای محافظت از قلب خود باید انجام دهید تا حد زیادی قابل کنترلند و می‌توانید این اقدامات را با کمی دقت انجام دهید:

استرس
سطح استرس خود را تعدیل کنید

هورمون‌های استرس می‌توانند باعث افزایش کورتیزول شوند که باعث افزایش چربی احشایی (چربی اطراف اعضای بدن شما) می‌شود که مستقیماً بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد. استرس می‌تواند آدرنالین را افزایش دهد، هورمونی که در پاسخ "جنگ یا گریز" شما ایجاد می‌شود و ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش می‌دهد. بالا نگه داشتن این اعداد پاسخ التهابی در بدن ایجاد می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود.

تلفن
خود را از تلفن جدا کنید

متخصصان قلب و عروق می‌گویند بسیاری از ما به تلفن‌های خود چسبیده ایم. گرچه بسیاری از ما به دلایل کاری از تلفن‌های خود استفاده می‌کنیم، اما وابستگی بیش از حد به گوشی‌ها می‌تواند عوارضی جدی روی قلب ما بگذارد. مطالعه‌ای که اخیراً توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که افرادی که همیشه در تلفن‌های هوشمند خود به شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر برنامه‌ها وابسته اند، استرس بیشتری دارند.

سموم

از سموم خودداری کنید

مواد شیمیایی موجود در غذا‌های فرآوری شده، سموم دفع آفات، الکل، نیکوتین، دارو‌های تفریحی و شیرین کننده‌ها فشار روانی زیادی روی سیستم قلبی عروقی وارد می‌کنند. این باعث استرس اکسیداتیو می‌شود که به نوبه خود منجر به آسیب عروق، تجمع رسوبات و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

قندخون
به قند خون خود توجه کنید

افزایش قند خون از همان ابتدا منجر به آسیب اکسیداتیو عروق، اختلال عملکرد اندوتلیال، فشار خون بالا و در نهایت آفت و تجمع آفت و کلسترول می‌شود.

خواب
خواب ضعیف شبانه

همیشه باید بین ۸ تا ۹ ساعت بخوابید. یک برنامه خواب سالم ایجاد و حفظ کنید. هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید و هر روز صبح در یک ساعت مشخص بیدار شوید.

نظرات بینندگان