arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

طرح برخورد با خودروهای توقف‌کننده در جلوی در منازل، خطوط عابر و میادین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه برخورد با خودروهای توقف‌کننده در جلوی در منازل، حریم گذرگاه‌های عابر پیاده، پیاده‌روها و میادین پایتخت از روز شنبه خبر داد.

سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به ابراز گلایه شهروندان در خصوص پارک خودرو در مقابل پارکینگ‌هایشان و پارک خودرو در پیاده‌رو‌ها خصوصا در جلوی نمایشگاه‌های فروش خودرو در تهران گفت: این امر علاوه بر تخلف، تضییع حقوق شهروندی است که بر اساس تدابیر اندیشیده شده از روز شنبه با این دسته از خودروها به طور جدی برخورد شده و ضمن اعمال قانون برای جلوگیری از سدمعبر تمامی آنها به پارکینگ منتقل می‌شوند.


مردم با 110 تماس بگیرند

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رانندگان بی‌مبالات اقدام به پارک خودرو در حریم گذرگاه عابر پیاده یا در جلوی در پارکینگ منازل شهروندان می‌کنند تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در این خصوص مراتب را از طریق شماره تلفن 110 با پلیس راهور تهران در میان بگذارند که قطعا ماموران پلیس نسبت به اعمال قانون و انتقال این خودروها به پارکینگ اقدام می‌کنند.

رییس پلیس راهور تهران با انتقاد از برخی از نمایشگاه‌های خودرو در خصوص پارک خودروها در پیاده‌روها گفت: بر اساس قانون پارک خودرو در داخل پیاده‌رو و حریم گذرگاه عابر پیاده ممنوع بوده که در طرح ویژه‌ای که از روز شنبه در پایتخت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود با این خودرو‌ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا موضوع پارک و توقف خودرو در داخل میادین و حریم تقاطع‌ها در پایتخت افزایش یافته است، گفت: بر این اساس با این دسته از خودروها نیز برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران به جریمه خودروهای متخلف اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر اساس قانون هرگونه توقف و سدمعبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی 50 هزار تومان، هرگونه توقف که منجر به سدمعبر و یا اختلال در عبور و مرور شود 30 هزار تومان و عدم رعایت تقدم عبور عابر یا تجاوز یا توقف وسایط نقلیه در گذرگاه عابرپیاده 20 هزارتومان جریمه به همراه داشته و علاوه بر آن ماموران پلیس برای رفع سد معبر نسبت به انتقال خودرو راننده متخلف به پارکینگ اقدام می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عدالت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
1
3
من هم اگر 50٪ از پول جرثقیل و پارکینگ رااز پارکینگ دار می گرفتم ماشین مردم را از داخل خانه هایشان !!! به پارکینگ انتقال میدادم!اگر واقعا هدف اجرای قانون است 50٪ غیر قانونی را از پارکینگ دار نگیرید تا ببینیم باز هم ماشین مردم را به هر دلیلی به پارکینگ می برید؟
نظرات بینندگان