arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

چگونه پسردار شویم؟

یکی از سوالات رایج برخی از افراد این است که چگونه پسردار شویم. درواقع دختر یا پسردار شدن برای خانواده‌هایی که مایلند تک فرزند داشته باشند یا پیش از این دختر یا پسر داشته اند مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از سوالات رایج برخی از افراد این است که چگونه پسردار شویم. درواقع دختر یا پسردار شدن برای خانواده‌هایی که مایلند تک فرزند داشته باشند یا پیش از این دختر یا پسر داشته اند مهم است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اگر سوال شما نیز این باشد که چگونه می‌توان پسر دار شد، می‌توانید به نکاتی مانند تغذیه درست یا توجه به تقویم فیزیولوژیک بدن خود توجه کنید.

تقویم
توجه به زمان تخمک گذاری

اسپرم Y به اندازه X زنده نمی‌ماند و زود می‌میرد. این به این مفهوم است که عمل لقاح باید در نزدک‌ترین زمان به آزاد شدن تخمک‌ها انجام شود تا شانس پسردار شدن بیشتر شود؛ بنابراین بهترین راه این است که تاریخ دقیق تخمک‌گذاری خود را بدانید و حتی می‌توانید از تست تخمک گذاری استفاده کنید؛ بنابراین اگر قصد داشتن فرزند دختر دارید سه روز قبل از تخمک‌گذاری عمل لقاح را انجام دهید، اما اگر دوست دارید فرزندتان پسر شود در روز تخمک‌گذاری حتی ساعت آن این کار را بکنید. حتما باید به زمان تخمک گذاری نزدیک باشید. زمان تخمک گذاری خود را یاداشت کنید. اگر چند روز قبل از تخمک گذاری رابطه داشته باشید اسپرم‌ها تا آن روز از بین رفته و یا اسپرم دختر زنده می‌ماند. شما حتما باید نشانه‌های تخمک گذاری را بشناسید که دقیق در آن روز نزدیکی داشته باشید؛ بنابراین ۱۲ ساعت بعد از تخمک گذاری بهترین زمان برای پسردار شدن و چند روز بعد از روز تخمک گذاری بهترین زمان برای دختر دار شدن است.

خوراکی
چه خوراکی‌هایی احتمال پسر شدن جنین را بیشتر می‌کند؟


چیزی که پدر و مادر قبل از باردار شدن می‌خورند تا حدودی بر جنسیت فرزند و دختر یا پسر شدن آن تاثیر می‌گذارد. باور بر این است که خوردن غذا‌های مختلف باعث تغییر PH بدن شما می‌شود. مواد قلیایی که از واژن مادر ترشح می‌شود بیشتر با اسپرم مذکر دوست هستند. بنابراین، به مادر پیشنهاد می‌شود که بیشتر غذا‌های قلیایی بخورد که حاوی مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم هستند تا احتمال پسردار شدن بیشتر شود.

غذا‌های قلیایی رایج شامل سبزیجات (از قبیل گوجه فرنگی، سیب زمینی، هویج، کاهو، پیاز، قارچ، اسفناج، خیار و کلم و غیره)، میوه‌ها (مثل موز، پاپایا، گلابی، پرتقال، هندوانه، انگور، توت فرنگی، لیمو، سیب، خرمالو و غیره)، حبوبات (لوبیا سبز، دانه سویا، لوبیا قرمز، توفو یا پنیر سویا و غیره)، محصولات آردی (نظیر بیسکوییت سودا، دسر‌های بدون خامه و غیره)، چای، قهوه، اشنه دریایی، جلبک دریایی و چیز‌های دیگر می‌شود.

بر عکس، پدر باید غذا‌های اسیدی بیشتری بخورد؛ مثل زرده تخم مرغ، پنیر، شیرینی، ماکارونی، کیک‌هایی که با شکر‌های فرآوری شده تهیه می‌شود، برنج، ماهی (مانند تن، صاف و کپور)، گوشت (مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و غیره)، ژامبون، میگو، بادام زمینی، آبجو، شکلات و غیره.

سالاد
زنانی که غذا‌های پرکالری‌تر در زندگی روزمره و قبل از باردار شدن می‌خورند، بیشتر احتمال پسردار شدنشان وجود دارد. با این حال، آن‌هایی که رژیم کم کالری دارند، بیشتر احتمال دارد دختردار شوند. بنابراین، اگر تصمیم دارید پسردار شوید، وزنتان را کم نکنید. سعی کنید غذا‌های پرکالری‌تر بخورید تا شانس پسر شدن فرزندتان بیشتر شود.
دانشمندان در آفریقای جنوبی طی تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند زنانی که غذا‌های شور و گوشت‌های کم چرب بیشتری می‌خورند، نسبت به آن‌هایی که شکلات می‌خورند بیشتر احتمال دارند، پسردار شوند، افزون بر این ها، تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال پسر شدن جنین در زنانی که در وعده صبحانه غلات می‌خورند در مقایسه با آن‌هایی که کمتر غلات می‌خورند بیشتر است. بنابراین، قبل از باردار شدن سعی کنید بر خوردن غلات در وعده صبحانه اصرار بورزید. احتمال باردار شدن و پسرشدن فرزند شما در این صورت بیشتر می‌شود
یکی از روش‌های پسردار شدن افزایش سطح تستسترون بدن است. هر چه سطح تستسترون در بدن بیشتر باشد احتمال داشتن فرزند پسر بیشتر است. مصرف ژلاتین را در برنامه روزانه خود جای دهید.
خوردن ژلاتین باعث به وجود آمدن آمینو اسید‌های زیادی در بدن می‌شود و به هضم راحت‌تر غذا کمک می‌کند. از طرفی هم اسپرم‌هایی که در محیط‌های مغذی نگه داری می‌شوند احتمال پسر شدن فرزند را افزایش می دهند.

پسردار شدن

نحوه مقاربت و پسر دار شدن

حالت و پوزیشن رابطه جنسی که باعث نفوذ عمیق شود برای داشتن فرزند پسر توصیه می‌شود. چون اسپرم Y به همان اندازه که سریع حرکت می‌کند زود هم از بین می‌رود باید این شانس را به او بدهید که کاملا در رحم نفوذ کند و برای این کار از بهترین حالات رابطه زناشویی برای قرار گرفتن اسپرم حاوی جنسیت پسر حالتی است که پا‌های زن روی شانه مرد باشد و بالا تنه‌اش کمی پایین‌تر از کمر باشد اینگونه نفوذ بیشتر انجام می‌شود اگر زیر کمر زن یک یا دو بالشت نرم قرار گیرد در این صورت بالا تنه پایین‌تر قرار می‌گیرد و اسپرم پسر راحت‌تر نفوذ می‌کند.


برای داشتن جنین پسر بهتر است که نزدیکی شما بصورت نفوذ عمیق و باشدت باشد شاید از نظر احساسی رابطه خوبی نباشد، اما هرچه اسپرم آزاد شده به دهانه رحم نزدیک‌تر باشد سریع‌تر خود را با تخمک رسانده و کروموزوم پسر به تخمک خود را سریع نزدیک میکند.

 

استفاده از تقویم چینی

چینی‌ها در تقویم ۷۰۰ ساله تولید مثل و بارداری به شما می‌گویند که چه زمانی احتمال پسر شد جنین بیشتر است. اما محاسبه لقاح بر اساس تقویم قمری چینی و ماه لقاح قمری برای خیلی‌ها سخت است. در این تقویم باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید و سالی که تصمیم به بارداری و پسردار شدن دارید را انتخاب کنید تا تقویم به شما نشان دهد چه زمانی طبق تقویم میلادی برای لقاح و پسردار شدن شما بهتر است. با این که این تقویم چینی ثابت کرده است دقت بالایی دارد، اما در همه افراد صحت ندارد.

 

نوشیدن قهوه برای پسر دار شدن


مطالعات نشان می‌دهد در صورتی که همسر شما پیش از نزدیکی جنسی قهوه کافئین دار قوی بخورد احتمال پسردار شدن افزایش می‌یابد. احتمالا قهوه باعث افزایش انرژی می‌شود. توصیه می‌شود خانم‌ها قهوه‌های بدون کافئین مصرف کنند.

نسخه ابوعلی سینا برای پسر شدن فرزند

به عقیده ابوعلی سینا اگر مرد در هنگام مراقبت به اندازه کافی و گرم باشد و پس از دوران قاعدگی نطفه را داخل رحم زن قرار دهد و از سمت راست وارد رحم زن کند، شرایط به وجود آمدن فرزند پسر بیشتر است. طبیب دیگری معتقد است که اگر زن از روزی که قاعدگی‌اش تمام می‌شود به اندازه پنج روز با مرد مقاربت کند، جنین پسر می‌شود. اما اگر زن شش یا هفت روز پس از حیض با مرد مقاربت کند، فرزندشان دختر خواهد شد.

دمنوش

طب سنتی برای پسر دار شدن چه می‌گوید؟

طب سنتی برای پسردار شدن دارو‌های گیاهی و دمنوش‌های زیادی را معرفی کرده است. طب سنتی این دارو‌ها را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای پسردار شدن می‌داند و بیان می‌کند اگر خانم‌ها و آقایان از این دارو‌های گیاهی و دمنوش‌ها استفاده کنند به احتمال خیلی قوی به مقصود خود که همان پسردار شدن است خواهند رسید. این دارو‌های گیاهی و دمنوش‌ها شامل موارد زیر است.

دمنوش قاصدک:
یکی از دمنوش‌هایی که طب سنتی برای داشتن پسر معرفی می‌کند، دم نوش قاصدک است. این دمنوش باعث قلیایی شدن بدن خواهد شد و احتمال پسردار شدن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

چایی

دمنوش رزماری:
خانم‌ها و آقایانی که تمایل دارند فرزندشان پسر شود بهتر است از دمنوش رزماری نیز استفاده کنند. زیرا این دم نوش خاصیت ضد التهابی دارد و سرشار ویتامین می‌باشد.

عرق کاسنی:
عرق کاسنی یکی دیگر از دارو‌های گیاهی است که طب سنتی برای پسردار شدن توصیه می‌کند. این عرق باعث گرم شدن مزاج خانم‌ها و آقایان است.


۱- خانم باید هر روز یک عدد انار ترش را با پرده‌های نازک روی دانه‌هایش بخورد.

۲- آقایان یک روز در میان باید خاگینه بخورند. پختن خاگینه به این صورت است که دو عدد تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده و به آن پیاز سفید رنده شده و روغن زیتون خوراکی مرغوب اضافه کنند، سپس آن را با حرارت متوسط بپزند و بخورند (به فرموده امام صادق (ع)).

۳- زمان نزدیکی خانم‌ها و همسران‌شان باید نزدیک‌ترین زمان به زمان تخمک گذاری باشد.

۴- در هنگام عمل نزدیکی، خانم‌ها باید زودتر از آقایان به انزال برسند.

۵- زن و شوهر‌ها باید هفته‌ای یک‌بار نزدیکی داشته باشند به صورتی که عمل دخول شوهر عمیق باشد. بهتر است این نزدیکی در یکی از شب‌های دوشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه انجام شود و اگر قبل از اذان صبح انجام گیرد بهتر است. همچنین آن‌ها باید توجه کنند که این عمل را در شب اول ماه قمری، شب نیمه ماه قمری و شب آخر ماه قمری انجام ندهند.

۶- خانم‌ها باید در اول و آخر غذا‌ها نمک خوراکی (پودر سنگ نمک یا نمک دریا) مصرف کنند و توجه داشته باشند که نباید در شبانه‌روز بیشتر از ۴ گرم نمک بخورند.

۷- مواد‌غذایی حاوی پتاسیم، سدیم و فسفر باید در جیره غذایی زن و شوهر‌ها جا داشته باشد. مواد غذایی حاوی این عناصر شامل حلوا خرمایی (مخلوط ارده با خرما)، کاسنی، کاهو (بدون سس) با سکنجبین، جعفری، میگو، خاویار، طَلع (شکوفه خرما) یا گَرد لقاح خرما می‌شود.

همچنین زن و شوهر‌ها (مخصوصا شوهران) باید صبح‌ها عسل طبیعی به همراه آویشن یا عسل طبیعی کوهی مخلوط با شیر تازه و کم‌چرب گاو میل کنند. بهتر است آن‌ها بعد از غذا یک عدد سیب رسیده شیرین بخورند و آقایان باید از دو هفته قبل از عمل نزدیکی، روزی دو عدد میوه شاه‌بلوط بخورند.

کرفس

مواد غذایی ممنوع طب سنتی برای پسردار شدن


مواد غذایی که طبع سرد دارند به هیچ عنوان نباید استفاده شوند و یا تا حد امکان مصرف آن‌ها را محدود کنید. این مواد شامل کرفس، انواع غذا‌های دریایی، پیاز، میگو و ماهی، کاکائو، لبنیات و … است. ماءالشعیر باعث بالا رفتن PH واژن خواهد شد و در نتیجه احتمال پسر دار شدن را کاهش خواهد داد. مصرف جوانه گندم نیز مانند ماءالشعیر احتمال پسر شدن فرزند شما را کاهش می‌دهد.

نظرات بینندگان