arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹

چراغ سبز فاکس نيوز براي سرقت نفت عراق

مجري عصباني شبکه خبري فاکس نيوز، به دنبال افزايش قيمت نفت، مدعي شده است که امريکا حق دارد از نفت کويت و عراق برداشت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجري عصباني شبکه خبري فاکس نيوز، به دنبال افزايش قيمت نفت، مدعي شده است که امريکا حق دارد از نفت کويت و عراق برداشت کند.


به گزارش خبرگزاری انتخاب، شون هانيتي مجري برنامه Great American Panel روز جمعه (24 دي) در اظهار نظري عجيب مدعي شد، عراق و کويت بايد هزينه آزادي‌شان را به امريکا پرداخت کنند.

هانيتي در اظهاراتي استعمارگرايانه بدون اشاره به اشغال عراق توسط امريکا و کشتار غيرنظاميان اين کشور گفت: "چرا عراق به خانواده‌هاي امريکايي‌هايي که عزيزان‌شان را در جنگ اين کشور از دست داده و مجروح شده‌اند، هزينه‌اي پرداخت نمي‌کند؟ چرا عراق هزينه آزادي‌اش را به امريکا پرداخت نمي‌کند؟"

وي در ادامه نتيجه گرفت، امريکا حق دارد وارد کويت و عراق شده و از نفت اين دو کشور برداشت کند.

اين در حالي است که امريکا در سال 2003 به بهانه در اختيار داشتن سلاح‌هاي کشتار جمعي به عراق لشکر کشي کرد. اما پس از اين حمله هيچ اثري از سلاح‌هاي کشتار جمعي در عراق يافت نشد.

همچنين از زمان حمله نظامي امريکا به عراق، تاکنون بيش از يک ميليون و سيصد هزار عراقي کشته و حدود چهار ميليون 700 هزار نفر بي‌خانمان شده‌اند.

اظهارات جنجال برانگيز هانيتي در حالي مطرح مي‌شود که قيمت نفت خام اخيرا در بازارهاي جهاني افزايش يافته و بحران اقتصادي در امريکا وخيم‌تر شده است.

در همين حال مايکل برنز کارشناس نظامي و سياسي گفت، امريکا ممکن است حتي پيش از ترک کشورهاي عراق و کويت ورشکسته شود.

برنز روز سه شنبه (28 دي) در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: "اين کشورها را اشغال کرده‌ايم. ما مدت زماني طولاني در اين کشورها به سر برده‌ايم. اما مطمئنا مي‌توان تضمين کرد که پيش از خروج از اين کشورها، ورشکسته خواهيم شد."

در سال 1991، به دنبال حمله نظامي عراق در دوران صدام حسين ديکتاتور پيشين اين کشور به کويت، ارتش امريکا در عمليات توفان صحرا، نيروهاي عراقي را از کويت بيرون راند.

دوازده سال پس از آن، نيروهاي امريکايي به شهر بغداد پايتخت عراق حمله، صدام را خلع کردند و مدعي شدند که "آزادي و دموکراسي" را براي اين کشور عربي به ارمغان آورده‌اند.

اما ارمغان آزادي و دموکراسي غربي در عراق چيزي جز کشتار غيرنظاميان و افزايش سال به سال شمار تلفات آن‌ها در اين کشور نفت‌خيز منطقه خاورميانه نبود.
نظرات بینندگان