arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

تلفات حوادث کار در همدان افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: تلفات ناشی از حوادث کار در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان ۱۹ درصد افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: تلفات ناشی از حوادث کار در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان ۱۹ درصد افزایش داشته است.

ارتین کمالی  اظهار داشت: ۳۱ مرد هشت ماهه سال جاری بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند در حالیکه این آمار در زمان مشابه سال گذشته ۲۶ مرد بوده است.

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار عنوان و اضافه کرد: رعایت نکردن اصول و نکات ایمنی به ویژه استفاده از کابل های خود نگهدار مهمترین علت بروز حادثه است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه کار بر روی ساختمان بخش زیادی از حوادث کار را تشکیل می دهد بیان کرد: در این نوع کارها بیشتر شاهد سقوط از ارتفاع بوده ایم در حالیکه با استفاده از کابل های خود نگهدار می توان از سقوط به ویژه از روی داربست جلوگیری کرد.

کمالی بیان کرد: هر ساله علاوه بر تلفات شاهد مجروح شدن و از کار افتادگی شماری از شهروندان به علت حوادث ناشی از کار هستیم در حالیکه با آموزش نیروی کار و تقویت بازرسی و نظارت بر کارگاه‌ها می توان از بروز حوادث کار جلوگیری کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان یادآوری کرد: هشت زن و ۳۴۴ مرد هشت ماه سال گذشته در حوادث کار مجروح و مصدوم شدند که این آمار در زمان مشابه سالجاری با ۱۴ درصد کاهش به یک زن و ۳۰۱ مرد رسیده است.

کمالی خاطرنشان کرد: روز گذشته مرد میانسال در حال نصب حفاظ آسانسور ساختمان نیمه کاره در منطقه چهار راه عباس آباد شهر همدان بود که از طبقه دوم به پایین سقوط کرد و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی یادآوری کرد: اواخر آذر امسال نیز یک کارگر ساختمانی در حال نماکاری یک ساختمان بود که به علت بی احتیاطی از طبقه چهارم سقوط کرده اما با وجود انتقال به بیمارستان و تلاش کادر درمان جان باخت.

ایرنا

نظرات بینندگان