arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

استاندار: آمار بستری و فوتی ناشی از کرونا درتهران نزولی شد

در اوج بستری ها یعنی ۱۶ و ۱۷ آبان ماه آمار در حدود ۶۷۰۰ نفر رسید و روزانه ۱۷۵ نفر و حتی ۱۹۰ نفر فوتی قطعی و مشکوک را در تهران شاهد بودیم اما با اجرای بحث محدودیت ها انجام تست های گسترده، فاصله گذاری اجتماعی و همکاری خوب ناجا که همگی منجر به تشخیص و شناسایی و قرنطینه به موقع شد در حال حاضر به بستری حدود ۳۳۰۰ نفر رسیده ایم و در ۲۳ آذر نیز فوتی های قطعی و مشکوک به ۷۰ نفر رسید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران ضمن قدردانی از اقداماتی که در شهرستان های استان تهران و خود تهران توسط مجموعه های شهرداری ها، سپاه، شبکه های بهداشت انجام شده است گفت: خوشبختانه در اجرای طرح شهید سلیمانی به شرایط بهتری نسبت به آبان ماه رسیده ایم.

وی افزود: در اوج بستری ها یعنی ۱۶ و ۱۷ آبان ماه آمار در حدود ۶۷۰۰ نفر رسید و روزانه ۱۷۵ نفر و حتی ۱۹۰ نفر فوتی قطعی و مشکوک را در تهران شاهد بودیم اما با اجرای بحث محدودیت ها انجام تست های گسترده، فاصله گذاری اجتماعی و همکاری خوب ناجا که همگی منجر به تشخیص و شناسایی و قرنطینه به موقع شد در حال حاضر به بستری حدود ۳۳۰۰ نفر رسیده ایم و در ۲۳ آذر نیز فوتی های قطعی و مشکوک به ۷۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: البته این امیدواری وجود ندارد که وضعیت پایدار باشد و کاهش فوتی ها و بستری ها ادامه داشته باشد. شلوغی های این روزهای تهران نشان می دهد که ممکن است خدایی نکرده پیک دیگری را شاهد باشیم. ما به قرارگاه اعلام کردیم که شرایط نارنجی تهران با توجه به اینکه مرکز ثقل فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... محسوب می شود همانند وضعیت قرمز سایر استان هاست. لذا اگر کار از دست ما بیرون برود برگشت به عقب کار بسیار سختی است.

استاندار تهران با اشاره به اجرای محدودیت ها در استان تهران و آغاز جریمه افراد بدون ماسک و منع تردد شبانه گفت: همه این محدودیت ها شرایط بهتری را رقم زد و اجرای طرح شهید سلیمانی نیز که محلات مختلف را تقسیم بندی کرد و از نیروهای داوطلب آموزش دیده بهره گرفته شد، زمینه شناسایی و تشخیص سریع و قرنطینه افراد را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: البته چند مشکل در استان تهران وجود دارد. نخست منابع مالی است که رئیس جمهور دستورات لازم را دادند و امیدواریم اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند. از سوی دیگر تامین نیروی انسانی است که مقرر شده توسط هلال احمر از نیروهای داوطلب آموزش دیده بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: بی تردید اثربخش ترین راه برای جلوگیری از ابتلا افزایش تست و ردیابی است که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان