arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

دستگیری کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری مردی کلاهبردار که با جعل سند، ملک متعلق به نهادهای دولتی را فروخته بود، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ملک کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری مردی کلاهبردار که با جعل سند، ملک متعلق به نهادهای دولتی را فروخته بود، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ملک کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

 سرهنگ " علی ولی پور گودرزی"، در این خصوص توضیح داد: پرونده ای مبنی بر دستگیری متهم متواری، به پلیس امنیت اقتصادی تهران ارجاع که محتویات پرونده حاوی این بود، مردی با جعل اسناد مالکیت یک ساختمان مسکونی در سه طبقه متعلق به یکی از نهادهای دولتی را در محدوده خیابان هاشمی به خریدار فروخته و متواری شده است.

وی بیان داشت: شاکی اظهار کرد، در سال گذشته قصد خرید یک قطعه پلاک ثبتی در محدوده جنوب غرب تهران را داشتیم که پس از مراجعه به چندین مشاور املاک، در نهایت متوجه فروش ساختمان مذکور توسط فروشنده شدم که قیمت مناسبی را برای فروش اعلام کرده بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد: شاکی ادامه داد پس از مشاهده اسناد مالکیت فروشنده، متصدی مشاور املاک مبایعه نامه ای را تنظیم و مبلغ ملک را به طور کامل به فروشنده پرداخت کردم. سپس برای تنظیم سند به دفتر خانه که از قبل معین شده بود، مراجعه کردم که در بررسی های انجام شده متوجه شدم که سند جعلی بوده و ملک خریداری شده متعلق به یکی از نهادهای دولتی است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در رصدهای اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده جنوب غرب تهران شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان در بیست وسوم آذرماه به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی فرد کلاهبردار را دستگیر کنند.

وی ابراز داشت: متهم در بازجوئی های اولیه به جرم ارتکابی معترف و کارآگاهان با تکمیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، به شهروندان توصیه کرد: در خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول با کارشناسان حقوقی مشورت و از تجربیات و تخصص آنان بهره ببرید.

 ایلنا

نظرات بینندگان