arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹

حمله خمپاره‌ای به پایگاه نیروهای آمریکایی در دیرالزور

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» پنجشنبه شب از حمله خمپاره‌ای داعش به پایگاه نیروهای آمریکایی در دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر داد. هنوز از تلفات و خسارت های احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» پنجشنبه شب از حمله خمپاره‌ای داعش به پایگاه نیروهای آمریکایی در دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای گروه دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهایی که گفته می شود از عناصر داعش هستند، پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور را هدف حمله خمپاره ای قرار دادند.

بر اساس این گزارش، این عناصر از شهرک ذیبان در حومه دیرالزور با خمپاره پایگاه نیروهای آمریکایی را هدف قرار دادند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزوده است، پس از حمله خمپاره ای نیروهای آمریکایی و نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (قسد) به حالت آماده باش در آمدند.

هنوز از تلفات و خسارت های احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به "نیروهای دمکرات کردستان سوریه" (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ با طرح خروج نیروهای کشورش از سوریه موافقت کرد، اما بعدها در اثر اعمال فشار اعضای دولت متبوع خود، تقریبا هزار نظامی را در سوریه نگه‌داشت تا بتواند بدین ترتیب تسلط آمریکا بر میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه را تضمین نماید.

ورود کاروان‌های آمریکایی از خاک سوریه به عراق در طول هفته جاری همچنین با تصمیم ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در این کشور از سه هزار نفر به دو هزار و پانصد نفر همزمان شده است.

نظرات بینندگان