arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹

چرا نباید هر روز نوشابه بخوریم؟

اگر هر روز نوشابه می‌نوشید، احتمالاً در خطر قرار دارید. درواقع نوشیدن مکرر نوشابه می‌تواند شما را در معرض خطرات مرتبط با سلامتی قرار دهد، مشکلاتی که می‌توانند عوارضی جدی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اگر هر روز نوشابه می‌نوشید، احتمالاً در خطر قرار دارید. درواقع نوشیدن مکرر نوشابه می‌تواند شما را در معرض خطرات مرتبط با سلامتی قرار دهد، مشکلاتی که می‌توانند عوارضی جدی داشته باشند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، بسیری از ما می‌دانیم که نوشیدن روزانه نوشابه می‌تواند با خطراتی جدی مانند پوکی استخوان یا مشکلات قلبی همراه باشد. اما دیگر خطرات نوشیدن روزانه نوشابه شامل چه مواردی است؟

خطر مرگ

افزایش خطر مرگ

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد مردان و زنانی که بیش از دو نوشیدنی شیرین در روز می‌نوشند نسبت به افرادی که کمتر از یک بار در ماه چنین نوشیدنی‌هایی می‌نوشند، ۲۱ ٪ خطر مرگ و میر بیشتری دارند.

بیماری قلبی
احتمال عوارض بیماری قلبی

نوشیدن دو یا چند نوشیدنی شیرین در روز می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی یا سکته را تا ۳۱ ٪ افزایش دهد. بنابرین اغراق نیست اگر بگوییم نوشیدن روزمره نوشابه می‌تواند شما را در معرض بیماری قلبی بگذارد.

بی حوصلگی
احساس بی حوصلگی و تحریک پذیری

هر بار که یک قوطی نوشابه را می‌نوشید، بیش از میزان مورد نیاز بدن خود قند می‌خورید، طبق تحقیقات، این امر باعث می‌شود که قند خون شما حدود ۲۰ دقیقه بعد افزایش یابد و بعد از حدود یک ساعت کاملاً بدن شما را تحت تاثیر بگذارد و باعث می‌شود احساس خستگی و بدخلقی کنید.

اضافه وزن
شما اضافه وزن خواهید داشت

مطالعات دباره نوشیدن نوشابه نشان می‌دهد نوشیدن نوشابه، با افزایش وزن مرتبط استت. با ۱۴۰ کالری و ۳۹ گرم قند، هر نوشابه می‌تواند هر روز معادل ۵۱۰۰۰ کالری اضافی برای بدن شما داشته باشد و در نهایت نیز دچار اضافه وزن شوید.

فراموشی
دچار فراموشی می‌شوید

تحقیقات منتشر شده در مجله آلزایمر و زوال عقل نشان می‌دهد افرادی که بیشتر نوشابه می‌نوشند بیشترین مشکلات مرتبط با زوال عقل و فراموشی را تجریه می‌کنند.

نظرات بینندگان