arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

به‌زودی دومین واکسن کرونا در انگلستان تصویب می‌شود

انتظار می‌رود واکسن آکسفورد قبل از پایان سال تصویب شود و این دومین واکسن کووید-۱۹ در انگلیس خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتظار می‌رود واکسن آکسفورد قبل از پایان سال تصویب شود و این دومین واکسن کووید-۱۹ در انگلیس خواهد بود.

به نقل از نیوز، اعتقاد بر این است که واکسن در تاریخ ۲۸ یا ۲۹ دسامبر پس از ارائه اطلاعات نهایی در روز دوشنبه تایید شود.

انگلیس ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آکسفورد سفارش داده است که چهار میلیون واکسن آن بلافاصله در دسترس است. برخلاف واکسن فایزر (Pfizer)، واکسن آکسفورد لازم نیست در دمای انجماد نگهداری شود به همین دلیل کاربردی است.

این خبر در حالی منتشرشده است که سومین طرح خانه‌نشینی در انگلیس به دنبال افزایش عفونت‌ها در هفته گذشته رخ‌داده است و دانشمندان اعلام کردند: این وضعیت با نزدیکی به کریسمس بدتر خواهد شد.

شایان ذکر است، بوریس جانسون در دیدار با وزرا در مورد اجرای محدودیت‌های شدیدتر و تغییر قوانین فعلی گفت وگو کرده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، سویه جدید ویروس کووید-۱۹ به‌راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود به همین دلیل موارد ابتلا در جنوب شرقی انگلیس بیش از دیگر مناطق افزایش یافته است.

میلیون‌ها نفر از آسیب‌پذیرترین افراد در انگلیس قرار است تا ماه مارس علیه ویروس واکسینه شوند و این می‌تواند به معنی کاهش قوانین و محدودیت‌های اجتماعی تا بهار آینده باشد.

به گزارش تلگراف، استادیوم‌های فوتبال و سایر اماکن بزرگ در هفته اول ژانویه بازگشایی می‌شوند تا واکسیناسیون‌های گسترده‌ای انجام شود که در تاریخ انگلیس بی‌سابقه است.

انتظار می‌رود که تا آخر هفته ۵۰۰ هزار نفر واکسن فایزر را دریافت کنند و انگلستان در این زمینه اولین کشور در جهان خواهد بود.

در هفته آینده بیش از ۲۰۰ هزار نفر در روز واکسن دریافت می‌کنند، یعنی بیش از یک‌میلیون دوز قبل از کریسمس. پس از تایید واکسن آکسفورد و باز شدن مراکز بیشتر عرضه واکسن، چندین میلیون نفر در هفته واکسینه خواهند شد و موجب واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر از آسیب‌پذیرترین افراد تا ماه مارس می‌شود.

ایسنا

نظرات بینندگان