arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

بلومبرگ: نزدیک به ۲۰۰ شرکت و سازمان مورد حمله سایبری قرار گرفته اند

شبکه بلومبرگ به نقل از یک شرکت امنیت سایبری گزارش داد که حداقل ۲۰۰ قربانی از جمله سازمان های دولتی و شرکت ها در سراسر جهان مورد حمله سایبری روسیه قرار گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه بلومبرگ به نقل از یک شرکت امنیت سایبری گزارش داد که حداقل ۲۰۰ قربانی از جمله سازمان های دولتی و شرکت ها در سراسر جهان مورد حمله سایبری روسیه قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا از بلومبرگ، آلان لیزا تحلیلگر تهدید اعلام کرد گفت که شرکت امنیت سایبری ماساچوست ۱۹۸ نفر را که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند را شناسایی کرده است.

حدود ۱۸ هزار مشتری شرکت سولار ویندز یک به روزرسانی مخرب دریافت کرده اند که شامل نفوذ به سیستم بوده اند.

شرکت امنیت سایبری علیرغم اعلام آنکه احتمال دارد در بررسی های جدید شمار قربانیان افزایش یابد اما به جزئیات نام و هویت شرکت ها هیچ اشاره ای نکرد.

به نوشته بلومبرگ، تاکنون انگیزه هکرها ناشناخته مانده و مشخص نیست که آنها چه چیزی را بررسی کرده یا از شبکه های رایانه ای که در آن نفوذ کرده اند به سرقت برده اند.

در حالیکه رسانه ها و شرکت های آمریکایی به دنبال افشای جزئیات بیشتر حملات سایبری اخیر هستند اما دونالد ترامپ شنبه شب در پیام توییتری رسانه ها را به بزرگ نمایی متهم کرد و این نفوذ سایبری را آنچنان جدی نگرفت.

حمله سایبری در رسانه‌های جعلی نسبت به واقعیت بسیار بزرگتر نمایی شده است. من در جریان تمام گزارش‌ها قرار گرفته‌ام، همه چیز تحت کنترل است.

وی افزود: هر اتفاقی که رخ می‌دهد روسیه، روسیه، روسیه شعار اول است، زیرا رسانه‌های جریان اصلی بیشتر به دلایل مالی در هراس هستند که به احتمال نقش چین در این حملات بپردازند.

ترامپ همچنین با تایید ضربات سنگین حملات سایبری نوشت: در حین انتخابات ۲۰۲۰ نیز ممکن است به دستگاه‌های رای گیری مسخره ما نیز حملاتی صورت گرفته باشد که اکنون به طور واضح مشخص است که من پیروز شدم.

واکنش ترامپ در مورد حملات سایبری در حالی مطرح می شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه روس‌ها را عامل حملات سایبری به آمریکا دانست که سیستم‌های چندین مرکز دولتی و خصوصی را هک کرده‌اند.

نظرات بینندگان