arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۸۵ نفر/کودکان، ناقلان خاموش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد استان به ۳۸۵ نفر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد استان به ۳۸۵ نفر خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی بر اثر ابتلا به کووید۱۹تن جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون ۸۰ بیمار کرونایی قطعی در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۱۳ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰هزار و ۷۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ۲۲۴ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع می باشند حدود ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

وی ادامه داد: در این روزها که مهمان ناخوانده کرونا قصد رفتن ندارد و هر روز با شکلی خاص خود را نمایان می کند اجازه نخواهد داد همانند سالهای قبل شب یلدا در کنار همه اعضای خانواده و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها باشیم چرا که کهنسالان توانایی کمتری در برابر این ویروس دارند و باید به جد نگران وضعیت این عزیزان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از طرفی کودکان که خود ناقلان خاموش این بیماری هستند می توانند خطرات زیادی برای دورهمی بلندترین شب سال ایجاد کنند.

یزدان‌پناه در پایان اظهار امیدواری کرد که یلدای امسال باعث حسرت و اندوه ما نشود.

ایسنا

نظرات بینندگان