arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱ دی ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران گزارش فنی نهایی درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را ارائه کرد
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۳:۰۸

تیم بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران امروز برای اولین بار گزارش فنی نهایی درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را به طرف های دیگر ارائه کرد.سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم پیشتر گفته بود که گزارش فنی این سانحه تهیه شده و طی این روزها قرار است به طرف های مقابل ارائه شود.

آمریکا: زیر دریایی "یو اس اس جورجیا" و دو ناو جنگی، از تنگه هرمز عبور کردند و وارد خلیج فارس شدند
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۳:۰۷

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مدعی شد که زیردریایی "یو اس اس جورجیا" به همراه دو فروند ناو جنگی این کشور از تنگه هرمز عبور کرد و وارد خلیج فارس شد .نیروی دریایی آمریکا عصر دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : زیر دریایی "یو اس اس جورجیا" به همراه ناوهای جنگی "یو اس اس پورت رویال" و "یو اس اس فیلیپین sea" از تنگه هرمز عبور کرده و وارد خلیج فارس شده است.

اخطار ظریف به اروپایی‌ها: این آخرین فرصت شما برای حفظ برجام است
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۳:۰۷

ظریف ابتدا در پیامی توئیتری اظهار داشت: در نشست وزرای خارجه کشورهای باقی‌ماننده در برجام، من تأکید کردم که: 1. این آخرین فرصت تروئیکای اروپایی/ اتحادیه اروپا برای حفظ برجام است؛ 2. آمارهای تجاری ایران-اتحادیه اروپا از 2014 تا 2019 نشان می‌دهد که تروئیکای اروپایی/ اتحادیه اروپا به‌شدت از تعهدات برجامی خود عدول کرده‌اند؛ 3. تروئیکای اروپایی نیز مانند آمریکا مسئول زیان‌های غیرقابل جبران وارد شده به ایرانی‌ها هستند.

لاوروف: ما اظهارات ایران را که از آمادگی برای بازگشت فوری به اجرای برجام در صورت اقدام مشابه آمریکا سخن گفته است، تمجید می کنیم؛ امیدواریم این پیام را واشنگتن هم بشنود
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۷

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای به برگزاری اجلاس وزیران برجام اشاره کرد و افزود: ما اظهارات ایران را که از آمادگی برای بازگشت فوری به اجرای برجام در صورت اقدام مشابه آمریکا سخن گفته است، تمجید می کنیم. امیدواریم که این پیام را نه فقط شرکت کنندگان کنونی برجام بلکه در واشنگتن بشنوند.

ادعای پزشک مارادونا: مرگ او نوعی خودکشی بود / او احتمالا حاضر به خوردن غذا و مصرف داروهایش نشده
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۷

پزشکی که به مدت یک دهه روند درمانی دیه‌گو مارادونا را مدنظر داشت تاکید دارد که مرگ او نوعی خودکشی بود و این اسطوره دنیای فوتبال از زندگی خسته شده بود.

همه پروازها بین ایران و انگلیس لغو شد
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۶

همزمان با درخواست وزیر بهداشت از وزارت راه و شهرسازی درباره لغو پرواز بین ایران و انگلیس، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو همه پروازها بین ایران و انگلیس تا دو هفته آینده خبر داد.

رئیس نظام پزشکی: واکسیناسیون همگانی در طول ۸ ماه موثر نیست؛ همه باید ۳ ماهه واکسینه شوند
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۵

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: تأمین ۵۰ میلیون دوز واکسن در طول ۸ ماه خیلی مؤثر نیست بلکه این مقدار باید در عرض ۳ماه تأمین و تزریق شود چراکه اگر فاصله بیافتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود.

روحانی: موضوع رفراندوم در قانون پیچیده در نظر گرفته شده؛ این موضوع می‌تواند اکنون بعد از ۴۰ سال اجرایی شود
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۵

رئیس جمهوری گفت: یکی از ایرادات ما در انتخابات این است که نظام حزبی نداریم یعنی در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری به حزب رای نمی‌دهیم بلکه به نفر رای می‌دهیم که این کار رای برای انتخاب سخت می‌کند. این قانون می‌تواند بازنگری شود چون ۳۱ سال است که قانون اساسی ما بازنگری نشده است.

بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو برجام: وزرا به گفتگو برای تضمین اجرای کامل برجام ادامه می دهند / بررسی بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اعلام آمادگی برای پرداختن به این موضوع با نگاه مثبت
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۴

اعضای برجام ضمن تاکید دوباره بر تعهدشان جهت حفظ توافق، تلاش­هایشان در این راستا را تصریح نمودند. آنها تداوم ضرورت اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف­ها و پرداختن به چالش­های کنونی اجرای [برجام]، از جمله در زمینه عدم­ اشاعه هسته­ ای و تعهدات رفع تحریمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پلیس: ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهر‌های گروه نارنجی همچنان برقرار است
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۱:۵۴

سرهنگ شیرانی گفت: از امروز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در شهر‌های گروه نارنجی ممنوع است و همچنین ورود پلاک‌های غیر بومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های گروه نارنجی ممنوع است.

نظرات بینندگان