arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

ذوالنوری: مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده، گفت: مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده، گفت: مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با الف در خصوص سرنوشت FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌اینجانب به دلیل مسئولیت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در برخی از جلسات کمیته‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام که لایحه FATF در آنها بررسی می‌شود، شرکت کردم.

وی افزود: اشراف، استدلال و احاطه‌ای که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تبعات منفی FATF و کنوانسیون‌های مرتبط آن دارند، قطعاً این لایحه را تصویب نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواست تصویب نکردن این لایحه را اعلام کند، افزود: اما مسئولین دولتی معتقد بودند این اقدام به ضرر دولت است و به همین دلیل رئیس جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان 2 درخواست را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: یک درخواست رئیس جمهور این بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام این لایحه را تصویب کند و همچنین زمان رسیدگی به لایحه را تجدید کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری موضوع تصویب FATF از سوی مجمع را مسکوت گذاشت اما به درخواست دوم رئیس جمهور مبنی بر تجدید رسیدگی را فرمودند بررسی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرافکنی‌های دولت در این زمینه گفت: مسئولین دولتی همواره فرافکنی و سعی می‌کنند تقصیر کارهای خود را به گردن دیگران بیندازند.

حجت الاسلام ذوالنوری اضافه کرد: ‌دولت روحانی هفت سال و نیم خروجی به نفع مردم نداشته است.

وی گفت: مجلس باید خود را آماده کند تا در راستای منافع مردم تصمیمات مهمی را بگیرد.

نظرات بینندگان