arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

۱۰ هزار تست فوری کرونا به مازندران اختصاص یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که ۱۰ هزار تست فوری کرونا در مرحله اول در قالب طرح شهید سلیمانی در اختیار استان قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که ۱۰ هزار تست فوری کرونا در مرحله اول در قالب طرح شهید سلیمانی در اختیار استان قرار گرفته است.

دکتر قاسم اویس افزود : این تست در مراکز بهداشتی ۱۶ و ۲۴ ساعته شهرستان ها برای افراد مشکوکی استفاده می شود که از سوی پزشکان خانواده معرفی می شوند.

وی محدودیت تعداد تست فوری اختصاصی به استان و جلوگیری از افزایش سطح انتظارات جامعه را دلیل سخت گیری برای استفاده از این نوع ها تست اعلام کرد و توضیح داد : بر خلاف تست پی سی آر که نتایج مثبت و یا منفی آن ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از تست گیری مشخص می شود ، در تست فوری نتایج کمتر از ۳۰ دقیقه مشخص خواهد شد.
اویس با اعلام این که در حال حاضر تست فوری کرونا تنها در مراکز بهداشتی دولتی به صورت رایگان انجام می شود ، گفت : با اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذر ماه سال جاری روزانه یک هزار نفر دارای علایم ظاهری کرونا و افراد مرتبط با آنها تحت مراقبت سلامت قرار می گیرند و شناسایی یک سوم از این افراد با انجام تست فوری صورت می گیرد.
این مسئول همچنین گفت که برای تسریع در شناسایی بیماران دارای علایم ویروس کرونا ، مجوز انجام تست پی سی آر به واحدهای آزمایشگاهی منتخب استان داده شده است.
وی هزینه این تست را برای متقاضیان بین پنج تا هشت میلیون ریال اعلام کرد.
براساس آمار رسمی هم اکنون یک هزا رو ۳۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.


ایرنا

نظرات بینندگان