arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

کشورهای بیشتری اقدام به بستن مرزهای خود با انگلیس کردند

شیوع نوع جدید کروناویروس در انگلیس موجب بسته شدن مرزها، وحشت جهانی، هرج و مرج در سفرها و احتمال کمبود ذخایر غذایی در این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شیوع نوع جدید کروناویروس در انگلیس موجب بسته شدن مرزها، وحشت جهانی، هرج و مرج در سفرها و احتمال کمبود ذخایر غذایی در این کشور شده است.

 با شیوع نوع جدید کروناویروس در انگلیس کشورهای بیشتری اقدام به بستن مرزهای خود با این کشور کردند چرا که این ویروس از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است.

هند، لهستان، سوئیس، روسیه و هنگ کنگ از کشورهایی هستند که پس از هشدار بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مبنی بر بالا بودن قدرت سرایت این ویروس سفر به/از انگلیس را ممنوع کردند.

در ژاپن و کره جنوبی نیز مقامات این کشورها از کنترل وضعیت شیوع ویروس جهش یافته خبر دادند.

تعداد زیادی کشور دیگر نیز از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اتریش، ایرلند، بلژیک و کانادا برنامه های سفر به انگلیس را به حالت تعلیق درآورده اند.

کشف نوع جدیدی از کروناویروس تنها چند ماه پیش از آنکه واکسن کووید-19 به طور گسترده در دسترس عموم قرار گیرد، ترس و وحشت تازه ای را ایجاد کرده که تاکنون به فوت بیش از 1.7 میلیون نفر در سراسر جهان و بیش از 67 هزار نفر در انگلیس شده است.

مقامات استرالیا نیز اعلام کردند دو فرد آلوده به ویروس جهش یافته از انگلیس به این کشور سفر کرده اند که شناسایی شده اند.

نخست وزیر انگلیس نشست اضطراری را روز گذشته (دوشنبه) به منظور بحث در مورد سفرهای بین المللی به ویژه حمل و نقل کالا به انگلیس و خارج از آن برگزار کرد.

فرانسه نیز مرز خود برای ورود مسافران و کامیون ها از انگلیس را بسته که یکی از مهمترین مسیرهای تجاری انگلیس با اروپاست.

بوریس جانسون از لغو برنامه کریسمس میلیونها نفر از مردم انگلیس به دلیل قدرت سرایت بالای کروناویروس جدید خبر داده و این درحالیست که به گفته وی شواهدی در مورد کشنده تر بودن این ویروس وجود ندارد و موجب بروز نوع شدید بیماری نمیشود.

 به نقل از ژاپن تودی، نوع جدید کروناویروس در حالی در انگلیس شناسایی شده که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در چندین کشور آسیایی که پیش از این موفق به مهار همه گیری شده بودند، افزایش یافته است.

کره جنوبی، تایلند و استرالیا از جمله کشورهای آسیایی هستند که اقدام به اعمال محدودیتهای کرونایی کرده اند.

 ایسنا

نظرات بینندگان