arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

چین،آلمان و افغانستان عمده‌ترین متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایران

رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی، گفت: علیرغم تحریم ها و فشارهای ناشی از آن درخواست سرمایه گذاری های خارجی در ایران کاهش نیافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین سلیمی در مورد وضعیت درخواست برای سرمایه گذاری خارجی در ایران، گفت: وضعیت درخواست برای سرمایه گذاری خارجی در سال جاری خوب است و در جلسه هفته گذشته انجمن حدود ۷۰۰ میلیون دلار درخواست سرمایه گذاری خارجی جدید مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس انجمن سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار درخواست سرمایه گذاری خارجی داشته ایم، افزود: پیش بینی می شود این درخواست ها تا پایان سال به بیش از  ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی بیان داشت: در سال جاری  درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعتی و معدنی نسبت به سال قبل افزایش یافته است ضمن اینکه چند طرح برای سرمایه گذاری خارجی از کشور چین در زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی داشتیم.

سلیمی با بیان اینکه درخواست سرمایه گذاری از چین نیز اضافه شده است، گفت: چین، آلمان و افغانستان بیشترین درخواست ها را برای سرمایه گذاری در ایران داشته اند البته چینی ها و اروپایی طرح های بزرگ با سرمایه گذاری های قابل توجه پیشنهاد می دهند اما طرح های پیشنهادی از سوی افغانستان معمولا کوچکتر و حداکثر تا ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی با ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن درخواست سرمایه گذاری در ایران، گفت: علیرغم تحریم ها درخواست سرمایه گذاری خارجی در ایران کاهش نیافته است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان